کسب و کار

بررسی خرید شمش طلا ۱۰ گرمی

 

شمش طلا، طلای آب شده با عیار بالا می باشد که چه در ایران و چه در کشورهای دیگر بسیار ارزشمند است. هنگام خرید شمش طلا، وزن عاملی بسیار تاثیرگذار است. چرا که قیمت شمش را تعیین می کند. شمش طلا می تواند وزن های مختلفی داشته باشد. یکی از انواع پر طرفدار سرمایه گذاری در شمش طلا، خرید شمش طلا ۱۰ گرمی می باشد. این شمش ها را می توانید برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و یا بلند مدت خریداری کنید. اما بهتر است که شمش طلا ۱۰ گرمی را برای سرمایه گذاری بلند مدت تهیه کنید تا تحت تاثیر نوسانات قیمت طلا، ارزش آن ها در هنگام فروش کاهش پیدا نکند. در ادامه این مطلب تصمیم داریم به بررسی شمش ۱۰ گرمی و موارد مرتبط با خرید آن بپردازیم. اگر شما هم می خواهید سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز این مقاله را مطالعه کنید.

خرید شمش طلا به جای سکه  

خرید شمش طلا به جای سکه، مزیت های بسیاری دارد. از جمله این که شمش بر خلاف سکه، حباب قیمتی ندارد و نوسان قیمت آن کمتر است. در نتیجه قیمت پایدارتری دارد. علاوه بر این در وزن ها و قیمت های مختلف قابل تهیه است و هر کس می تواند متناسب با بودجه خود در این حوزه سرمایه گذاری کند. ضمنا شمش طلا، یکی از استانداردهای سرمایهگذاری در دنیا محسوب می شود و در سایر کشورها به راحتی قابل فروش یا معامله است. با رشد قیمت طلا، شمش طلا ۱۰ گرمی یکی از سرمایه گذاری ‌های موفق در بلند مدت خواهد بود که با توجه به وزن کم این نوع شمش، خرید آن برای افراد بیشتری امکان پذیر است. توجه داشته باشید که شمش طلا  اجرت ساخت ندارد و انتخاب بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا به شمار می رود. چون که با افزایش قیمت طلا، ارزش شمش طلا ۱۰ گرمی هم مانند سایر مشتقات طلا افزایش می یابد و در هنگام فروش آن هم از قیمت خرید مقدار قابل توجهی کم نمی شود.  به طور کلی می توان گفت در بلند مدت شمش طلا در مقایسه با سکه انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری است و احتمال موفقیت و سود دهی آن بسیار بالا است.

خرید شمش  گرمی 

همان طور که می دانید شمش طلا که نشان دهنده طلای خام یا خالص است از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما خرید شمش های سنگین مستلزم صرف سرمایه های هنگفت است. در این میان با توجه به وزن پایین شمش طلا ۱۰ گرمی، به سرمایه بسیار کمتری برای خرید آن نیاز است. به این ترتیب شما با پرداخت مبلغی معقول از تمامی مزیت های سرمایه گذاری در حوزه شمش و طلا برخوردار خواهید شد. یکی دیگر از علل محبوب بودن شمش طلا ۱۰ گرمی در این است که مالیات به آن ها تعلق پیدا نمی کند و شما در هنگام فروش کمتر متضرر خواهید شد. همچنین، با توجه به وزن پایین، این شمش گزینه ای بسیار مناسب برای هدیه نیز محسوب می شوند.

همچنین بخوانید

خرید شمش ۱۰ گرم سوئیسی 

خرید شمش سوئیسی در ایران یکی از گزینه های خرید طلای امن در بازار میباشد که بایستی حتما اصالت آن مدنظر قرار گیرد. 

 

در هنگام خرید شمش طلای ۱۰ گرمی حتما توجه داشته باشید که علاوه بر عیار شمش طلا، نام شرکت سازنده نیز حک شده باشد. چرا که بر روی شمش هم مثل هر محصول با کیفیت دیگری آرم کارخانه سازنده درج می شود تا از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود. علاوه بر این خرید خود را از صرافی های معتبر انجام دهید تا از اصالت شمش مطمئن باشید و در صورت بروز مشکل امکان پیگیری وجود داشته باشد. عیار شمش طلا  باید به وسیله کارخانه بر روی شمش حک شود. ضمنا وزن شمش حک شده بر روی شمش طلا باید با عدد ترازوهای طلا فروشان مساوی باشد. کد اتحادیه هم از مهم ترین مواردی است که باید در شمش طلا ۱۰ گرمی یا هر وزن دیگری به آن دقت کنید. این کد نوعی شناسه است که تحت نظر اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر هر کشوری، برای انواع مصنوعات طلا از جمله شمش طلا مشخص می شود. حتما حواستان باشد که این شناسه معتبر باشد و کد باطله حک نشده باشد. توجه داشته باشید که Assay office bar  به معنی شمش انگ شده و واژ Assay master  به معنی عیارشناس می باشد.

 

خرید طلا در اقتصاد ایران

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی ایران و تاثیر قابل توجه تورم بر کاهش ارزش پول، لازم است از روش های خاصی برای حفظ ارزش سرمایه کمک گرفته شود. طلا را می توانیم یک محافظ در مقابل تورم در نظر بگیریم که پشتوانه ای امن برای سرمایه گذاری در بلند مدت محسوب می شود. همچنین طلا سرمایه ای جهانی است که در سراسر جهان اعتبار دارد و هر جای جهان که باشید می توانید آن را معامله کنید.. این فلز ارزشمند با گذر زمان زمان ارزش خود ‌را‌ از دست نمی‌دهد و جزو یکی از بازارهای فعال و سود بخش است. شمش ۱۰ گرمی نقد شوندگی بالایی هم دارد و  اصلا احتیاجی نیست که مدت زمان طولانی ای را برای تبدیل نمودن طلا به پول نقد اختصاص دهید. خرید طلا  آب شده در قالب شمش و پلاک با پکبج امنیتی و ضد جعل زربد زکوین یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری میباشد.

بررسی نمودار قیمت طلا نشان دهنده یک روند صعودی در بازار طلا تا پایان سال میباشد که بایستی در خرید شمش ۱۰ گرم مورد توجه قرار گیرد.

بررسی اصالت شمش یکی از گزینه های ضروری خرید شمش ۱۰ گرمی میباشد که بایستی در کنار میزان کارمزد در نهایتا منجر به خرید شمش طلا شود. 

بنابر آنچه گفته شد، شما با مزایای سرمایه گذاری بر روی شمش طلا و ارزش خرید آن آشنا شدید. همچنین آموختید که به علل مختلف، خرید شمش ۱۰ گرمی انتخاب بسیار مناسب تری نسبت به خرید سکه است و امکان خرید آن هم به دلیل وزن کمتر برای گروه زیادی از سرمایه گذاران فراهم است. اما آنچه در این میان بسیار مهم است اطمینان از اصالت شمش و خرید آن از فروشگاهی معتبر است. در این راستا برای سرمایه گذاری شمش ۱۰ گرمی، صرافی سکه و شمش و مسکوکات طلا زکوین بهترین انتخاب است. ما این صرافی را به شما توصیه می کنیم. چرا که این صرافی شمش طلا را با کمترین قیمت موجود در بازار  با ارائه فاکتور رسمی به فروش می رساند.  این صرافی معتبر ارزش پس انداز شما را حفظ نموده و در شرایط اقتصادی ناپایدار کشور و تورم بالا، به شما کمک بزرگی می کند. امیدواریم که این مطلب هر آنچه که در مورد خرید شمش طلا ۱۰ گرمی به آن نیاز دارید را به شما آموخته باشد و خریدی موفق را تجربه کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا