صنعتکسب و کار

ماشین آلات ویبره |  قیمت و خرید انواع ماشین آلات ویبره

یکی از مهمترین تجهیزات در صنایع مختلف به خصوص صنایع فلز و آهن، ماشین آلات ویبره هستند. زمانی که با فلزات کار می‌کنیم، در نهایت باید هر گونه ناهمواری و برآمدگی‌هایی که بر روی فلز وجود دارد را به طور کامل از بین ببریم تا سطحی کاملاً صاف و صیقلی به دست آید.

 در این زمان است که باید به سراغ ماشین آلات ویبره برویم. در این مطلب شما را با انواع ماشین آلات ویبره و کاربرد‌های آن‌ها آشنا خواهیم کرد. در صورتی که در زمینه کسب و کار خود به ماشین آلات ویژه نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

ماشین آلات ویبره چگونه کار می‌کند؟

کار کردن با فلزات حساسیت بسیار زیادی می‌طلبد. اگر شما کوچکترین اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است منجر به خط و خش در فلز و یا حتی ترک شدید داخل فلزات شود. بنابراین برای پرداخت فلزات، ما به تجهیزات پیشرفته نیاز داریم تا در زمان کوتاه با صرف کمترین انرژی و با ظرأفت بالا، بتوانیم فرآیند پولیش و پرداخت فلزات را انجام دهیم.

 برای این منظور ماشین آلات ویبره انتخاب هستند. تفاوتی نمی‌کند که شما در چه صنعتی فعالیت دارید به هر حال اگر حوزه کاری شما مرتبط با فلزات است، باید بدانید که در مرحله آخر، باید سطح فلزات به صورت کامل صیقل داده شود تا هیچ ناهمواری بر روی آن‌ها وجود نداشته باشد. ماشین آلات ویبره به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهند. در واقع ماشین آلات ویبره جز لوازم پولیش و پرداخت کاری به حساب می‌آیند.

حرکت ماشین آلات ویبره به صورت دایره‌ای شکل و براساس نیروی گریز از مرکز تنظیم می‌شود. در واقع حرکت صفحه پولیش در ماشین آلات ویبره بر روی سطح فلزات باعث می‌شود که فرآیند صیقل کاری به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. نوع ماده ساینده در ماشین آلات ویبره، از پلاستیک فشرده و یا سنگ‌های صیقلی است.

 بنابراین جنس صفحه ساینده دستگاه بر روی میزان اثربخشی ماشین آلات ویبره تأثیر می‌گذارد. برای مثال اگر قرار باشد فرآیند پلیسه‌گیری توسط ماشین آلات ویبره انجام شود، باید سنگ مورد استفاده در دستگاه خشن باشد تا بتواند با ظرافت بالا پلیسه‌گیری را انجام دهد بدون اینکه به قطعه فلزی آسیب وارد شود.

کاربردهای ماشین آلات ویبره

از ماشین آلات ویبره در موارد زیر استفاده می‌شود:

۱-     آماده‌سازی قطعات

۲-    آبکاری و تمیز کاری سطوح فلزی

۳-    از بین بردن چربی‌ها بر روی سطوح

۴-    از بین بردن زنگ زدگی فلزات

۵-    پلیسه‌گیری

۶-    پرداخت سنگ‌های قیمتی، طلا و جواهرات

معرفی انواع ماشین آلات ویبره

به طور کلی ماشین آلات ویبره به دو شکل کروی و مکعبی طراحی می‌شوند که تفاوت این دو در تعداد موتوری است که در داخل دستگاه تعبیه شده است.

 ماشین آلات ویبره از نوع کروی، تنها یک موتور دارند بنابراین قدرت زیادی برای پرداخت قطعات فلزی خیلی بزرگ نداشته و تنها برای قطعات فلزی کوچک و متوسط استفاده می‌شوند. ولی چون دو موتور در ماشین آلات ویبره مکعبی استفاده شده است بنابراین با این نوع دستگاه می‌توان با قدرت زیادی پولیش و پرداخت کاری سطوح فلزی بسیار بزرگ را نیز انجام داد.

قیمت ماشین آلات ویبره چقدر است؟

 اگر شما به سایت کاویان سایش و یا فروشگاه‌های اینترنتی دیگر مراجعه کنید، مدل‌های مختلفی از ماشین آلات ویبره از نظر شکل ظاهری، نوع صفحه ساینده، تعداد موتور و ابعاد ماشین آلات را مشاهده خواهید کرد که همه این موارد بر روی قیمت ماشین آلات ویبره تأثیر می‌گذارند.

 برای مثال دستگاه‌های ویبره با حالت مکعبی شکل گران‌تر از ماشین آلات ویبره کروی هستند چون در طراحی آن‌ها دو موتور استفاده شده است. همچنین باید جنس صفحه ساینده را نیز در نظر بگیرید. اگر از سنگ  برای طراحی صفحه ساینده استفاده شده باشد، قیمت ماشین آلات ویبره بالاتر می‌رود.

سخن پایانی

به آن دسته از افرادی که برای شرایط کاری خود به ماشین آلات ویبره نیاز دارند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سایت‌های فروشگاهی مختلف مراجعه کنند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع مختلفی از ماشین آلات ویبره با قیمت‌های مختلف را بررسی کنند.

 در این صورت بهتر می‌توانند یک دستگاه با کارایی بالا و قیمت مناسب خریداری کنند. سایت کاویان سایش لیست کاملی از انواع ماشین آلات ویبره را با قیمت به روز، ارائه کرده است. می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را برای خرید راهنمایی کنند.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا