بورسبورس اوراق

گزارش روزانه بورس ۱۶ خرداد/ رشد ۹۸۰۰ واحدی شاخص در معاملات امروز


بازار سهام، معادلات روز جاری را متعادل و آرام آغاز کرد و با استقبال خریداران از گروه خودرویی، در نهایت شاخص کل با ۱۰ هزار واحد رشد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را  امروز در ابتدای بازار با معاملات کم نوسانی همراه شده بود و این کم نوسانی تا انتهای بازار نیز ادامه دار بود و تنها رشد گروه خودرویی در نیمه دوم معاملات بازار را به سمت مثبت تر شدن برد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۹۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار واحد رسید ، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۵۱۱۱ واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع ۷۷۶ هزار واحد رسید.

همچنین بخوانید

گفتنی است سه نماد «وبملت»، «خودرو» و «پارس» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «بپاس»، «فغدیر» و «صبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «پی پاد»، «خگستر» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «زفجر»، «دی» و «شجم» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۸ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۵۱ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. 

در بازار امروز ۲۳۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۵۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۰۳ نماد در محدوده مثبت و ۱۳۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا