امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

الزامات تسریع در اجرای عملیات آبخیزداری برای کاهش خسارت سیل

با توجه به بارش‌های اخیر در کشور و خسارت‌های مالی و جانی آن برای کاهش خسارات سیل، اجرای طرح آبخیزداری در کشور ضرورت دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد فرامرز، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در میز اقتصادی صدا و سیما درباره چگونگی اجرای عملیات آبخیزداری برای کاهش خسارت سیل گفت: از کل ۱۰ میلیون هکتاری که طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بحرانی سیل خیز قرار داشتند و باید در آن عملیات آبخیزداری انجام می‌شده چیزی حدود ۲۴ درصد عملیاتی شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: ۲۴ درصد عدد کمی است با این حال لایحه آبخیزداری هم که بعد از سیل مرداد سال گذشته به دستور رئیس جمهور باید تدوین می‌شد هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی اظهار کرد: در برنامه قبلی میز اقتصاد هم به این موضوع پرداختیم، وعده‌ای هم که داده شد این بود که در خردادماه باید این امر محقق شود اما هنوز بلاتکلیف مانده است.

فرامرز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه چقدر به عملیات آبخیزداری توجه شده و در برنامه هفتم چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده ایم.
فرامرز در پاسخ به این پرسش که لایحه آبخیزداری به کجا رسیده است، تصریح کرد: لایحه آبخیزداری از نظر سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خیلی وقت پیش نهایی و به هیأت دولت ارسال شد، آنچه در حال حاضر مطرح است نظرات هیأت دولت درباره این لایحه بوده که باید آن را نهایی کنند.

وی اظهار کرد: یک سری اختلاف نظرهایی در خود هیئت دولت نسبت به لایحه وجود دارد که باید حل و فصل شود.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: سازمان‌های متولی که در حوزه آب فعال هستند، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست و بقیه اعضای هیئت دولت که در آن لایحه نظر دارند معتقدند باید بخشی از لایحه اصلاح یا حذف شود که به همین دلیل تصویب آن طولانی شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا