انرژی

تاکید مخبر بر تامین منابع و سرعت‌بخشی به اجرای طرح‌های اضطراری

جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار و اضطراری وزارت نیرو با بررسی ۲۴۰ طرح جهت تصمیم‌گیری برای رفع موانع اجرایی‌ آن‌ها، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد مخبر در این نشست رصد مستمر وضعیت شهرها و استان‌های مواجه با تنش آبی شدید و پیش‌بینی اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی را ضروری دانست و از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه خواست با توجه به شروع فصل تابستان در جهت تامین منابع مالی و سرعت بخشی برای اجرای طرح‌های اضطراری اقدام کند.

در این جلسه که با حضور وزیر نیرو و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی همراه بود، گزارشی از روند اجرای ۲۴۰ طرح و پروژه اولویت‌دار وزارت نیرو از جمله ۵۲ طرح در حوزه سد، ۲۸ طرح در بخش شبکه آبیاری و زهکشی، ۱۰۰طرح آبرسانی شهری، یک طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا و ۵۹ طرح در بخش فاضلاب ارائه شد.

در این نشست طرح‌های اضطراری آبرسانی وزارت نیرو به استان‌های مختلف کشور و به‌ویژه استان‌های مواجه با تنش آبی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان و تهران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای مدیریت تامین و مصرف آب در این نواحی گرفته شد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح‌های آبرسانی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان نیز ارائه و راهکارهای لازم جهت رفع موانع پیش‌روی اجرای این طرح‌ها بررسی شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا