صنعت، معدن، تجارت

تعویق انتخابات اتاق بازرگانی قانونی نیست 

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران گفت: طبق آئین نامه نحوه تشکیل هیأت نمایندگان، انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران باید در خرداد ماه انجام شود.

پیمان شاه اویسی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره احتمال عدم برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه اظهار داشت: بر اساس آئین نامه نحوه تشکیل هیأت نمایندگان، انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران باید در خرداد ماه انجام شود.

همچنین بخوانید

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران افزود: بسیاری معتقدند که در صورت برگزاری جلسه شورای عالی نظارت و تصمیم‌گیری در این مرحله برای امکان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه در تیر ماه مشکل حل خواهد شد، چرا که اصلاح آئین نامه جز اختیارات شورای عالی نظارت است.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت مصرح در قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران این تغییر یا تعویق در انتخابات ممکن و میسر نیست چرا که به موجب مفاد ماده ۱۷ قانون اتاق بازرگانی مدت فعالیت و اعتبار هیأت رئیسه اتاق ایران ۴ سال است و با توجه به اینکه انتخابات دوره نهم در خردادماه ۹۸ برگزار شده بود لذا اعتبار این دوره بر اساس قانون ۴ سال و حداکثر تا پایان خرداد ماه است. بنابراین عملاً شورای عالی نظارت نمی‌تواند تصمیمات مغایر با قانون اتخاذ کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا