انرژی

تاکید نماینده شهریار بر ضرورت آبرسانی به باغات غرب استان تهران

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تنها ریه تنفسی تهران باغات غرب استان است که اگر خشک شود آلودگی هوای تهران تشدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین حق وردی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: سال گذشته به لزوم رهاسازی آب سد کرج برای آبیاری باغ‌های غرب استان تهران تذکر دادم که مسئولین با تدبیر در چند مرحله رهاسازی را انجام دادند و از خشک شدن باغات جلوگیری شد. اما در سال جاری با توجه به ذخیره برفی مناسب و بارندگی اخیر و وضعیت بهتر آب در سد امیرکبیر اصرار مسئولین به عدم رهاسازی آب از این سد قابل پذیرش نیست. 

همچنین بخوانید

وی در ادامه اظهار کرد: تنها ریه تنفسی تهران باغات غرب استان است که اگر خشک شود ضمن به خاک سیاه نشستن باغداران، آلودگی هوای تهران بیشتر می شود. از این رو آبرسانی به درختان میوه چندین ساله کم اهمیت تر از تامین آب شرب نیست. 

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: انتظار می رود رئیس جمهور و وزیر نیرو برای جلوگیری از خشک شدن باغات چاره اساسی بیندیشند چرا که باغداران به دلیل کمبود آب محصول قابل عرضه ای ندارند ولارم است برای جلوگیری از خشک شدن باغ ها اقدامی صورت گیرد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا