امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۶۵ درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شد

رشت- رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۶۵ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۳ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۷۳۵ میلیارد تومان خریداری شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حبیب جهانساز امروز سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: تولید چای در یک دهه اخیر به ثبات نسبی رو به رشدی رسیده است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به اینکه اصلاح و به زراعی باغات از مهم‌ترین نیازهای امروز این صنعت است، افزود: اصلاح و به زراعی منجر به افزایش تولید و درآمد بیشتر چایکاران می‌شود.

جهانساز با بیان اینکه امروز ۴۶ میلیارد تومان از بهای سبز چای خریداری شده به حساب چایکاران شمال کشور واریز شد، ادامه داد: با واریز این مبلغ ۶۵ درصد از مطالبات چایکاران در سالجاری پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۵۳ هزار و ۷۸۸ تن برگ سبز چای به ارزش ۷۳۵ میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شده که ۴۷ هزار تن معادل ۸۷ درصد آن درجه یک و بقیه درجه ۲ بوده است.

وی از تولید ۱۲ هزار و ۱۰۲ تن چای خشک هم در این مدت خبر داد و گفت: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار در ۲۸ هزار هکتار باغ خود در گیلان و مازندران به پرورش و تولید محصول چای فعالیت می‌کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا