امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خراسان رضوی ۲۰ گونه گیاهان دارویی مرتعی را تولید می کند

مشهد ـ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۳۵ گونه زراعی و ۲۰ گونه گیاهان دارویی مرتعی را پرورش و تولید می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامحسین ساربان اظهار کرد: خراسان رضوی ۳۵ گونه زراعی و ۲۰ گونه گیاهان دارویی مرتعی را پرورش و تولید می‌کند که زیره سبز با سطح بیش از ۱۷ هزار هکتار دارنده بیشترین درصد زیر کشت و به تبع آن تولید گیاهان دارویی استان است.

همچنین بخوانید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی علاوه بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز می توانند ارزآوری بالایی را از آن خود کنند و امید است که در این راستا در جهت افزایش کمیت و کیفیت تولید پیش برویم.

وی گفت: این استان با در اختیار داشتن ۳۷ درصد سطح زیر کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی کشور دارنده رتبه نخست در میان استانهاست.

ساربان ادامه داد: خراسان رضوی دارنده ۲۳ هزار و ۳۷۴ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که متأسفانه امسال دچار خشکسالی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن انواع گیاهان دارویی به صورت خشک در استان تولید شد که امسال با توجه به وقوع خشکسالی بی سابقه پیش بینی کاهش در این زمینه داریم.

وی گفت: آمار سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان به استثنای ۹۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران است که خراسان رضوی در کاشت این محصول نیز دارنده رتبه نخست کشور در تولید و سطح زیرکشت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا