صنعت، معدن، تجارت

امضای تفاهمنامه شرکت سنگ آهن مرکزی با صندوق ملی محیط زیست کشور

رئیس هیأت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: به موجب یک تفاهمنامه، شرکت سنگ آهن مرکزی می‌تواند از منابع صندوق به عنوان سرمایه اهرمی برای پروژه‌های محیط زیستی خود استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، علی یقطین، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پیوند صنعت و محیط زیست که روز گذشته با حضور مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور، مدیر صندوق ملی محیط زیست، مدیرکل محیط زیست استان یزد، جمعی از مدیران و معاونان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و تعدادی از حافظان و محیط بانان محیط زیست در سالن همایش‌های شهرک آهنشهر بافق برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیریت جدید شرکت سنگ آهن در کنار توسعه تولید، تاکید ویژه ای بر صیانت از محیط زیست دارد و در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران طی چند سال گذشته جزو صنایع برگزیده در حوزه محیط زیست بوده است افزود: خوشبختانه همکاران ما در واحد HSE تلاش خوب و هدفمندی در حوزه محیط زیست داشته اند و شرکت را در زمره صنایع سبز قرار داده اند.

یقطین اضافه کرد: احداث آزمایشگاه تخصصی در حوزه محیط زیست، احداث ایستگاه سنجش آلاینده‌ها، توسعه و احیای پارک‌ها و فضاهای سبز منطقه، به کارگیری غبارگیری صنعتی و … از جمله اقدامات خوب شرکت سنگ آهن مرکزی است که برای صیانت و حفظ محیط زیست انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات واحد HSE برای نسل آینده بسیار مهم است گفت: ما باید در کنار الزامات افزایش تولید به مباحث محیط زیستی هم اهمیت بدهیم و قوانین را به طور کامل رعایت کنیم.

یقطین تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی اقداماتی را که در حوزه محیط زیست انجام می‌دهد هزینه نمی‌داند بلکه آن را سرمایه گذاری برای آیندگان به شمار می‌آورد.

رئیس هیأت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران همچنین به پرداخت عوارض دولتی اشاره کرد و گفت: امیدوارم راهکاری اندیشیده شود که بخش قابل ملاحظه‌ای از عوارض شرکت سنگ آهن که به خزانه دولت می‌رود در بافق و برای حفظ محیط زیست آن هزینه شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا