امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

علمی کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت بخش آبزی پروری و تولیدات شیلاتی در استان گفت: علمی کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در همایش تجلیل از تولیدگران در عرصه جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: کشاورزان و فعالین عرصه کشاورزی فرماندهان جبهه تولید و امنیت غذایی هستند.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به مزیت‌های نسبی گیلان در بخش‌های مختلف افزود: گیلان قطب تولید محصولات کشاورزی در عرصه‌های مختلف است.

استاندار گیلان با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمند استان در بخش‌های مختلف کشاورزی تصریح کرد: تقویت زنجیره ارزش و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی باید صورت گیرد.

عباسی با تاکید بر لزوم تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی اضافه کرد: با حذف خام فروشی در بخش تولیدات کشاورزی و تقویت زنجیره ارزش و بسته بندی می‌توان اقتصادی سازی کرد.

وی با اشاره به محدودیت نیروی کار جوان در حوزه کشاورزی افزود: تقویت ماشین آلات کشاورزی منجر به بروز رسانی و علنی پایه کردن این صنعت می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت بهینه و اثربخش یک سرمایه بزرگ در بخش کشاورزی است، گفت: مدیریت درست در بخش کشاورزی منجر به افزایش بهره وری و اقتصادی سازی می‌شود.

کشاورزان ارکان اصلی تولید در گیلان هستند

عباسی با بیان اینکه کشاورزان ارکان و محورهای اصلی تولید در گیلان هستند، اضافه کرد: تقویت صنعت، گردشگری و سایر بخش‌ها با توجه به عرصه کشاورزی تحقق می‌پذیرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های آبزی پروری در گیلان با وجود سواحل خزر افزود: تقویت بخش آبزی پروری و تولیدات شیلاتی در گیلان مورد تاکید است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه علمی پایه کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد، گفت: برند سازی اقلام کشاورزی منجر به هویت بخشی محصولات و در نتیجه اقتصاد زائی می‌شود.

عباسی با اشاره به محدودیت‌های منابع آب کشاورزی در گیلان اضافه کرد: میزان ذخیره آب سد سفیدرود، نسبت به سال‌های گذشته اُفت شدیدی کرده است.

وی با تاکید بر رعایت تقویم زراعی افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی، ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و معرفی ارقام اصلاح شده برای ترویج کشت محصولات زودبازده و مقام در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در این همایش از ۷۰ تولید کننده و فعال عرصه کشاورزی گیلان تجلیل شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا