اقتصاد کلان

کاهش ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی قیمت آپارتمان در تهران

سطح قیمتی آپارتمان در شهر تهران نسبت به ماه گذشته بین ۳۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان کاهش یافته و در جنوب تهران نرخ پیشنهادی برخی واحدها به کمتر از ۲ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز بازار مسکن به مسیر افت قیمت که از ابتدای ماه جاری آغاز کرده بود ادامه داد. بررسی فایل‌های عرضه شده نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهادی همچنان رو به پایین است و در مقایسه با هفته قبل تا ۵ درصد افت کرده است. در هفته‌های اخیر نیز برخی فروشندگان پول لازم قیمت‌ها را تا ۲۵ درصد پایین آورده بودند.

تا ماه گذشته به ندرت می‌شد فایل‌هایی با نرخ پایین‌تر از ۲ میلیارد تومان در بازار مسکن شهر تهران پیدا کرد. اما در حال حاضر قیمت بسیاری از واحدهای کوچک متراژ به کانال یک میلیارد تومان رسیده و در مناطق جنوبی تهران می‌توان آپارتمان‌هایی در محدوده قیمتی ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان خریداری کرد.

کاهش ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی قیمت آپارتمان در تهران

آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند در هفته‌های گذشته نسبت به ادامه‌ی ثبات اقتصاد کلان و کاهش نرخ ارز تردید وجود داشت. اما به تدریج تمایل برای فروش افزایش یافته است. در مقابل به دلیل انتظارات کاهشی برای آینده بازار مسکن میلی برای خرید ندارد. این موضوع، کفه ترازو را به نفع مشتریان بالقوه‌ی بازار تغییر داده است.

به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل به روند کاهشی بازار مسکن انجامیده است. از جمله این دلایل می توان به افت قیمت ارز، طلا و خودرو و بازارهای موازی اشاره کرد. دولت و مجلس نیز با همفکری یکدیگر طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا