ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرنوشت نامعلوم دیگنیتی!

با وجود بحث‌هایی که چند هفته قبل درباره عرضه خودرو در بورس مطرح شد و به نظر می‌رسید که جمع‌بندی این‌گونه است که فعلا این فرایند متوقف شود، اما همچنان گمانه زنی‌ها در این رابطه ادامه دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پس از آن‌که اعلام شد که خودرو دیگنیتی از گروه بهمن در بازار سرمایه عرضه خواهد شد، حالا صحبت از این است که وزارت صمت مجوز این کار را بر اساس مصوبات شورای رقابت معتبر نمی‌داند.

همچنین بخوانید

سرنوشت نامعلوم روز: عرضه دیگنیتی

هرچند شورای رقابت عرضه خودرو در بورس کالا را تخلف دانست، اما شواهد حاکی از آن است که کم‌تر از یک هفته دیگر شاهد عرضه دیگنیتی در بورس کالا خواهیم بود.

پس از آن، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل گروه صنعتی بهمن‌موتور ضمن تاکید بر اینکه عرضه‌ خودرو تنها بایستی از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروها باشد، اعلام کرد که بایستی عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا لغو شود.

در خبری دیگر و در معاملات روز گذشته خودرویی‌ها در بورس کالا شاهد کاهش قابل توجه قیمت‌ها در مقایسه با عرضه‌های قبل بودیم به طوریکه بیشترین کاهش قیمت مربوط به کامیون کشنده فاو با ۷۱۳ میلیون تومان اختصاص داشت.

صعودی روز: بازار سرمایه

روند صعودی که روز گذشته در بازار سرمایه آغاز شده بود امروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس توانست با ۲۶ هزار و ۹۰۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحد صعود کند. شاخص کل با معیار هم وزن هم امروز با ۱۰ هزار و ۹۵۰ واحد صعود تا رقم ۷۴۱ هزار و ۳۶۴ واحد افزایش یافت.

همچنین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از اولویت‌ها و مباحث جدی سازمان بورس مربوط به موضوع تامین مالی می‌شود. تامین مالی از بستر بازار سرمایه (از زمان درخواست تا دریافت وجه جهت تامین مالی پروژه) باید روان بشود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد؛ امیدواریم تا سال آینده دست‌آورد خوبی درمورد این هدف داشته باشیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مصوبه هیات وزیران موضوع آیین نامه اجرایی بند (د) تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پیرامون معافیت مالیاتی نقل و انتقال سهام را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ارسال کرد.

همکاری روز: ونزوئلا و قطر

بررسی آمارهای رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که رشد چشمگیری در تجارت بین کشورهای ایران و ونزوئلا اتفاق افتاده است که همه آن مدیون جهش صادرات بوده است.

همچنین روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کردند.

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: ‌در سفر به دوحه، دیدار موفقی با رئیس‌کل بانک مرکزی قطر داشتم. همکاری‌های پولی و بانکی بین ایران و قطر در حال توسعه است. تقویت مناسبات بانکی در شرایط کنونی اقتصادی دو کشور اهمیت دارد.

در خبری دیگر مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت می‌گوید: با توجه به گستردگی حضور چین در اقتصاد دنیا و همکاری کشورهای مختلف منطقه با چینی‌ها ایران نیز برای حفظ این بازار باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

تولید روز: بنزین یورو پنج

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، گفت: تولید بنزین یورو ۵ در دستور کار است، اما اکنون همان بنزین یورو ۴ را تولید می‌کنیم و تولید بنزین یورو ۵ برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

همچنین مدیرعامل آبفای تهران با اشاره به قطعی و نوسان فشار آب در برخی از مناطق طی روزهای گذشته گفت: به مرور نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری از فزایش حجم ترانزیت، پروازها و تسهیل و افزایش تجارت، هماهنگ سازی استانداردها، بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور گفت: اقدامات مؤثری در این حوزه‌ها در جریان است و این روابط چشم‌انداز مثبت و روشنی دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا