امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی تا پایان سال

معاون وزیر کار گفت: امسال با کمک بانک مرکزی ۴ هزار میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود کریمی بیرانوند امروز در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: با تدابیر انجام شده ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی پس از دریافت اطلاعات متقاضیان به صورت آنی صادر می‌شود و ۵ درصد بقیه مجوزها به خاطر رعایت مسائل بهداشت و سلامت باید مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو دریافت کند؛ به عنوان مثال مشاغل مرتبط با طبخ غذا و مشاغلی که نیاز به مراقبت ویژه و بازدیدهای میدانی دارد ۵ درصد از مجوزها را تشکیل می‌دهد که برای سلامت مردم در مورد آن قدری سخت‌گیری می‌شود.

همچنین بخوانید

وی گفت: کدرشته‌های مربوط به بهداشت و سلامت جامعه چون نیاز به بازدید از محل تولید دارد قدری طول می‌کشد و ا ین امر درستی است چون با سلامت مردم در ارتباط است.

به گفته معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، از اول دولت تا پایان سال گذشته ۲۸۰ هزار فقره مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده است که نسبت به دوره مشابه قبل از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار شده و در این مدت ۱۶۰ هزار اشتغال ایجادی به دست آمده است.

کریمی بیرانوند همچنین گفت: در سال گذشته ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی دادیم و شعار ما این است که هر خانه یک واحد تولیدی شود و در حال حاضر تعداد کدمجوزهای مشاغل خانگی به ۶۰۰ عنوان رشته رسیده است.

وی ادامه داد: هر کس که می‌خواهد کاری انجام دهد زمینه آن فراهم است از ۲۱۸ هزار مجوز صادر شده در سال گذشته ۸۰ درصد مربوط به بانوان بود و بانوان با دریافت این مجوزها در خانه اقدام به راه اندازی کسب و کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: از ۴۴ هزار نفری که برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند، ۳۵ هزار نفر از گیرندگان تسهیلات از بانوان بودند، یعنی آن هم حدود ۸۰ درصد تسهیلات به زنان اختصاص یافته است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون گفت: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد و برای اولین‌بار سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در مشاغل خانگی جذب شد.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون گفت: امسال با کمک بانک مرکزی ۴ هزار میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است که این اعتبار نسبت به سال قبل از رشدی معادل ۳۵ درصد برخوردار است و بانک مرکزی قول داده است که اگر تا پایان مهرماه امسال ۷۰ درصد منابع را جذب کنیم، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا