اقتصاد کلان

با چه میزان سرمایه در گروه ثروتمندان آمریکا خواهید بود؟

بر اساس نظرسنجی پلتفرم سرمایه‌گذاری چارلز شواب، برای اینکه در ایالات‌متحده آمریکا در گروه ثروتمند در نظر گرفته شوید، دارایی خالص ۲.۲ میلیون دلاری لازم است.

به نقل از نشنال،  چارلز شواب، کارگزار بورس و شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی است که در زمینه مبادلات اوراق بهادار، ارائه خدمات کارگزاری در بازار بورس نیویورک همچنین مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت پول فعالیت می‌کند. ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی چارلز شواب گفتند که در حال حاضر با وجود داشتن دارایی خالص ۵۶۰هزار دلار، احساس ثروت می‌کنند.

همچنین بخوانید

دارایی‌های غیرمالی مانند سلامتی و خانواده نیز برای ۱۰۰۰ پاسخ‌دهنده این نظرسنجی هنگام تعریف ثروت از ارزش خالص بالای دارایی مهمتر بودند.

جاناتان کریگ، مدیر عامل و رئیس خدمات سرمایه‌گذار در چارلز شواب می‌گوید: «امروزه آمریکایی‌ها نگران همگام شدن با ثروتمندان نیستند و مهمتر از آن، آنان می‌دانند که می‌توانند با تجارب و روابط کامل خوشحال‌تر باشند، حتی اگر پول کمتری نسبت به آنان داشته باشند».

وقتی مردم به مدیریت امور مالی خود و ایجاد ثروت فکر می‌کنند، بسیار شخصی‌تر از پول و سرمایه‌گذاری هستند.

علی‌رغم یافته‌های متناقض نظرسنجی در مورد میزان پولی که ثروت در بزرگترین اقتصاد جهان تعریف می‌کند، همچنان، تورم و عدم اطمینان اقتصادی در ایالات‌متحده، بزرگترین نگرانی برای اکثر مصرف‌کنندگان است.

نااطمینانی اقتصاد جهانی که با جنگ روسیه و اوکراین، بحران زنجیره تامین و بحران هزینه زندگی ترکیب شده است، باعث شد تورم ایالات‌متحده در ماه ژوئن سال گذشته به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد برسد.

فدرال رزرو آمریکا از مارس ۲۰۲۲ تاکنون ۱۰ برابر نرخ‌های معیار خود را افزایش داده است تا تورم را به هدف ۲درصدی خود کاهش دهد.

در ماه مه، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده از ۴.۹ درصد در آوریل به ۴درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۱ است.

با چه میزان سرمایه در گروه ثروتمندان آمریکا خواهید بود؟

بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، تورم جهانی در سال جاری به ۷ درصد و در سال ۲۰۲۴ به ۴.۹ درصد کاهش خواهد یافت. این رقم همچنان بالاتر از هدف ترجیحی ۲درصدی بانک‌های مرکزی است.

یک نظرسنجی جداگانه توسط وب‌سایت خبری داده پیمنتز (PYMNTS) و لندینگ کلاب (LendingClub) در ماه ژانویه نشان داد که ۵۱ درصد از آمریکایی‌هایی که بیش از ۱۰۰هزار دلار درآمد دارند گزارش کرده‌اند که با دریافت حقوق، تا آخر ماه به سختی زندگی می‌کنند.

طبق مطالعه دیگری که توسط پلتفرم مالی شخصی کردیت کارما (Credit Karma) انجام شده است، مصرف‌کنندگان ایالات‌متحده نیز به‌طور فزاینده‌ای برای مدیریت بهتر امور مالی خود و مقابله با بحران هزینه‌های زندگی به صندوق‌های پولی روی می‌آورند.

در همین حال، نظرسنجی چارلز شواب نشان داد که ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که داشتن روابط سالم با عزیزانشان بهتر از داشتن پول زیاد است و ثروت را اینگونه توصیف می‌کنند.

هفت نفر از ۱۰ شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز گفتند که ثروت به معنای عدم استرس در مورد پول است.

چارلز شواب در این مورد بیان کرد: «در واقع، وقتی از آمریکایی‌ها خواسته می‌شود معنی ثروتمند بودن را به زبان خودشان توصیف کنند، از رفاه (۴۰ درصد) بیشتر از پول (۳۲ درصد) و دارایی (۲۶ درصد) یاد می‌کنند».

این تمایلات در میان نسل‌های قدیمی‌تر حتی قوی‌تر است، به طوری که از هر ۱۰ نفر، هشت نفر می‌گویند که ثروت بیشتر به لذت بردن از تجربیات (۷۹ درصد) و نداشتن استرس مالی (۸۳ درصد) تا داشتن چیزهای خوب یا جمع‌آوری دلارهای بیشتر است.

بر اساس آخرین داده‌های صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ به جای ۱.۴ درصد رشد پیش‌بینی شده قبلی، ۱.۶ درصد رشد کند که کمتر از رشد ۲.۱ درصدی ثبت شده در سال گذشته است همچنین پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱.۱ درصد رشد کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا