اقتصاد کلان

آمریکا حریف چین در خودروهای الکتریکی نشد

رئیس فورد اعلام کرد که ایالات‌متحده هنوز نمی‌تواند با چین در خودروهای الکتریکی رقابت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیل فورد، رئیس اجرایی فورد موتور گفت که ایالات‌متحده برای رقابت با چین در تولید خودروهای الکتریکی آماده نیست. فورد در مصاحبه ای با  CNN گفت: آنها خیلی سریع و در مقیاس بزرگ توسعه یافتند و اکنون در حال صادرات هستند.

همچنین بخوانید

چین در حال تبدیل‌ شدن به صادرکننده شماره ۲ وسایل نقلیه سواری در جهان است که صنعت خودروسازی جهانی را تغییر می‌دهد و تسلط شرکای تجاری خودرو و رقبای خود را متزلزل می‌کند. محموله های خارج از کشور خودروهای ساخت چین از سال ۲۰۲۰ سه برابر شده و در سال گذشته به بیش از ۲.۵ میلیون رسیده است که صادرکنندگان سنتی خودرو مانند آلمان را به چالش می‌کشد.

این خودروساز  در ماه فوریه اعلام کرد که قصد دارد ۳.۵ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در میشیگان در قراردادی که شامل استفاده از فناوری شرکت باتری چینی CATL بود، سرمایه‌گذاری کند و از دولت بایدن خواست تا این قرارداد را بررسی کند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد در ماه می گفت که سازندگان خودروهای برقی چینی رقبای اصلی آن در این بخش هستند و فورد برای شکست خودروسازان چینی به برند متمایز یا هزینه کمتری نیاز دارد. او گفت: من فکر می‌کنم ما چینی‌ها و نه جنرال موتورز یا تویوتا را به عنوان رقیب اصلی می‌بینیم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین در حال حاضر درگیر خودروهای الکتریکی در اروپاست که خودروهای ساخت چین فروخته شده عمدتاً مدل‌های الکتریکی تسلا هستند. برندهای اروپایی سابق چینی مانند ولوو و ام جی و مدل‌های دیگر مانند داچیا اسپرینگ یا بی ام و iX۳ نیز منحصراً در چین تولید می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا