بانک و بیمه

چطور ارزش پول‌های کم را حفظ کنیم؟/ با پول‌های کم چه سرمایه‌گذاری می‌شود انجام داد؟

چطور ارزش پول‌های کم را حفظ کنیم؟/ با پول‌های کم چه سرمایه‌گذاری می‌شود انجام داد؟


همچنین بخوانید

این روزها برخی ازمردم برای حفظ ارزش پول های اندکی که در اختیار دارند از بازارطلا و ارز به بازار خودرو و بالعکس در حرکت هستند و برخی این تصور را دارند که امکان سرمایه گذاری با پول کم وجود ندارد و همین اندک سرمایه خود را بدون هیچ افق سرمایه گذاری خرج می کنند اما روش هایی برای سرمایه گذاری با پول کم هم وجود دارد که شاید بتوان  بخشی از ارزش دارایی های خود را از طوفان های تورمی حفظ کرد.

در اقتصاد متورم ناخودآگاه نوسانات قیمتی ناشی از تورم ذهن تمامی مردم را به خود درگیر کرده ودر این میان بسیاری از افراد بخش عمده ای از قدرت خرید خود را از دست می دهند. در واقع در اقتصاد تورم زده، مردم نظاره گر آب  شدن و بی ارزش شدن نقدینگی های اندکشان هستند و جهت حفظ اندک نقدینگی که در اختیار به هر بازاری سرک کشیده که شاید بتوانند بخشی از تورم حاکم بر زندگی شان را جبران کنند.

ولی با پول‌های اندک کجا می شود سرمایه گذاری کرد که بدون ریسک باشد و حتی امکان کسب درآمد ماهیانه نیز داشته باشد. سپرده های بانکی بلند مدت شاید اولین گزینه برای سرمایه گذاری بدون ریسک به نظر برسد ولی این سرمایه گذاری نقطه ضعف اساسی نیز با خود دارد و آن اینکه اگر سپرده گذار بخواهد بخشی یا تمامی سپرده خود را قبل از سر رسید برداشت کند با تنبیه شبکه بانکی مواجه خواهد شد و نرخ سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری آنها مطابق با دوره ماندگاری آن با نیم درصد کمتر محاسبه می گردد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که کجا امکان سرمایه گذاری بدون ریسک با عایدی و درآمد ماهیانه وجود دارد که شرایط سپرده گذاری بانکی برآن حاکم نباشد ولی بازدهی ماهیانه برای سرمایه گذار داشته باشد.

پاسخ این سوال را باید در سرمایه گذاری غیر مستقیم دربازار سرمایه جستجو کرد. فعالان بازارهای مالی، تنها راه در امان ماندن از نوسان های بازار سرمایه را ورود غیر مستقیم به این بازار معرفی می کنند در این روش سرمایه گذار منابع مالی خود را در  صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت قرار می دهد و این صندوق ها به پشتوانه مدیران با تجربه و متخصص دارایی های تحت اختیار را درانواع اوراق متنوع و سایر ابزارهای مالی با درآمد ثابت بدون ریسک سرمایه گذ اری می کنند وسود حاصل از سرمایه گذاری به صورت ماهیانه به حساب سرمایه گذار واریز می شود.

در این روش حتی امکان سرمایه گذاری با ۱۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد پس هر کسی با هر توان مالی می تواند وارد این بازار شود و ریسک سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه را نیز نداشته باشد. 

مسیر بدون ریسک سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوعی نهاد مالی محسوب می‌شوند که فعالیت اصلی آن‌ها سرمایه‌گذاری در اوراق بهادارو سایر بستر های سرمایه گذاری است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، نوعی روش غیرمستقیم سرمایه گذاری در بورس با تضمین سود است. همچنین واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری، نقد شوندگی بالایی دارد. به‌ویژه اگر صندوق دارای ضامن نقد شوندگی مطمئن باشد. باوجود ضامن نقد شوندگی، در زمان فروش واحدهای صندوق، با مشکل نرخ شکست سود همانند بانک ها نیزمواجه نخواهیدشد. این در حالی است که در بازار پول، چنین مزیتی وجود ندارد.

hour

سراغ کدام صندوق ها برویم

صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری بدون ریسک غیر بانکی است که این امکان را به سرمایه گذاران می دهد که نه تنها بدون ریسک سرمایه گذاری کند بلکه درآمد ماهیانه بیش از سیستم بانکی را نیز داشته باشد.

صندوق های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی از همین دسته صندوق های درآمد ثابتی هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا بدون ریسک، بیشترین بازدهی را نسبت به گزینه های سرمایه گذاری مشابه از قبیل سپرده گذاری در بانک بدست آورند.این صندوق ها با سرمایه گذاری در پورتفوی متنوعی از دارایی های کم ریسک بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران ایجاد می کنند و جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی هستند که دارایی های خود را در سپرده بانکی سرمایه گذاری کرده اند.

چرا که با ایجاد شرایطی مشابه سپرده بانکی، مزایای بیشتری را برای سرمایه گذار ایجاد می کنند.روز شمار بودن سود این صندوق ها، نقدشوندگی سریع، پرداخت سود ماهانه ۲۳.۱ و  سود موثر سالانه ۲۵.۷%، نداشتن نرخ شکست سود و همچنین ضمانت نقد شوندگی بانکی از جمله مواردی هستند که سرمایه گذاری در صندوق های گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی را برای سرمایه گذاران نسبت به سپرده بانکی جذاب تر می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صندوق‌های درآمد ثابت گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی اینجا کلیک کنید.

hour

 

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی:

۱– مدیریت دارایی حرفه‌ای

مدیریت صندوق های سرمایه گذاری بر عهده افرادی با تخصص بالا می باشد که از دانش مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بورس و سایر بازارهای مالی بهره مند هستند. این افراد سعی می کنند با بررسی بهترین گزینه های سرمایه گذاری کم ریسک، بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران بدست بیاورند.

۲– بدون ریسک بودن

تخصیص بخش زیادی از دارایی این صندوق‌ها به انواع اوراق متنوع وسایر ابزارهای مالی با درآمد ثابت دلیل اصلی بدون ریسک بودن این صندوق‌ها است. مدیریت صندوق، دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری را در مجموعه‌ای از اوراق درامد ثابت سرمایه‌گذاری کرده و مقداری از آن را نیز به خرید سهام اختصاص داده تا بتواند کم ترین ریسک و بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذار ایجاد کند.

۳– سود روز‌شمار

صندوق‌های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی بر خلاف سپرده های بانکی که سود سرمایه گذار را به صورت ماه شمار پرداخت می کنند، سود سرمایه گذاران را به صورت روز شمار محاسبه می کنند.در واقع سود سرمایه گذار بر مبنای مدت‌زمان حضور در صندوق، محاسبه و پرداخت خواهد شد

۴– سود ثابت و بالاتر از سپرده بانکی

با توجه به اینکه بیشترین درصد دارایی صندوق های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی به انواع  اوراق درآمد ثابت اختصاص دارد، بازدهی آن‌ها شبیه سپرده‌های بانکی تقریبا ثابت است. با این حال، درصد کمی از دارایی‌ها نیز به خرید سهام شرکت‌های بورسی اختصاص پیدا می کند که این ویژگی باعث خواهد شد تا بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی بیشتر از سپرده‌های بانکی باشد.در حال حاضر سود سالانه ۲۳.۱% و سود موثر سالانه ۲۵.۷% بازدهی صندوق های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی می باشد

۵– نقد‌شوندگی سریع

سرمایه گذاران می توانند هر زمان که به پول خود نیازمند هستند به راحتی و با سرعت بالا و حداکثر دو ساعت دارایی خود در صندوق های سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی را به وجه نقد تبدیل کنند و همانند شبکه بانکی نیز مشمول حریمه و تنبیه بانکی برداشت پول قبل از سررسید نخواهند شد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صندوق‌های درآمد ثابت گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا