امور زیربناییراه و ساختمان

۲۰ هزار خانه خالی یزد مالیات می دهند/حداکثر افزایش اجاره ۲۰ درصد

یزد- استاندار یزد تیرماه را آخرین مهلت اجاره دادن ۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده در استان اعلام کرد و گفت: در غیر این صورت مالکان باید مالیات پرداخت کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهران فاطمی، ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی اجرای مصوبات ابلاغی دولت در زمینه کنترل اجاره بها اظهار داشت: پیرو مصوبات شورای عالی مسکن کشور در راستای موضوع ساماندهی اجاره بها در استان؛ جلسه‌ای با مقامات قضائی، اطلاعاتی و دستگاه‌های مسئول تشکیل شد و تصمیمات مهمی مبتنی بر مصوبات هیئت دولت گرفته شد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بر اساس دستورات رئیس جمهور، حداکثر افزایش نرخ اجاره بها در استان‌هایی همچون یزد، ۲۰ درصد است، اعلام کرد: اطلاعات ۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده استان به زودی در اختیار اداره کل امور مالیاتی استان قرار می‌گیرد و از ابتدای تیر ماه پیامکی در خصوص دریافت مالیات به مالکان ارسال می‌شود.

استاندار یزد با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه مجلس بوده و توسط دولت قطعاً اجرایی خواهد شد گفت: افرادی که دارای خانه خالی هستند در صورت عدم تمایل به پرداخت مالیات مربوطه، باید اقدام به اجاره منازل خود کنند.

فاطمی با بیان اینکه دیگر موضوع بررسی شده در این نشست، ساماندهی بنگاه‌های املاک بوده است گفت: تعداد قابل توجهی از بنگاه‌های استان فاقد مجوز بوده و به منظور مقابله با فعالیت غیر قانونی بنگاه‌ها، گشت تعزیرات حکومتی استان با حضور دستگاه‌های مسئول، با متخلفین برخورد خواهد کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش اجاره بها در استان بیشتر بودن تقاضا به نسبت عرضه در برخی نقاط است یادآور شد: اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، عرضه زمین برای ساخت مسکن و ارائه تسهیلات برای مرمت و بازسازی منازل فرسوده، در نهایت افزایش تولید مسکن شده و در کاهش اجاره بها نقش خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا