بورسبورس اوراق

بیش از ۱.۸ میلیون نفر در عرضه اولیه «نیان» شرکت کردند

طی معاملات امروز سی ‌و یکم خردادماه، چهارمین عرضه اولیه فرابورس در سال جدید با ورود ۱۲ درصد از سهام شرکت نیان الکتریک در بازار دوم فرابورس ایران رقم خورد.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از فرابورس، امروز نخستین شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع یک به بازار سرمایه آمد. فرابورس میزبان عرضه اولیه سهام شرکت نیان الکترونیک با نماد «نیان» در بازار دوم بود که با روش ترکیبی و طی دو مرحله صورت گرفت و هر سهم این شرکت با نرخ ۷۹ هزار و ۶۲۵ ریال کشف قیمت شد.

مرحله اول و کشف قیمت توسط صندوق‌ها

در مرحله اول از این عرضه، ۱۰میلیون و ۶۷۷ هزار و ۲۰۰ سهم معادل ۴ درصد از سهام این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط) به روش حراج عرضه شد.

طی این مرحله، کشف قیمت به روش حراج در نرخ ۷۹هزار و ۶۲۵ ریال توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به‌عنوان سرمایه‌گذاران واجد شرایط، انجام شد؛ به‌این‌ترتیب که ۵۸ صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت نیان رقابت کردند.

شایان‌ذکر است قیمت ارزش‌گذاری سهام «نیان» عدد ۷۷ هزار و ۲۱۶ ریال بوده است.

مرحله دوم و ورود خریداران حقیقی و حقوقی

در مرحله دوم این عرضه اولیه که سفارش‌گیری آن از ساعت ۱۲:۰۰ امروز آغاز شد و تا ۱۴:۰۰ ادامه یافت، ۲۱ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ سهم معادل ۸ درصد از سهام نیان برای سایر سرمایه‌گذاران اعم از حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت روی میز فروش رفت.

طی این مرحله عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف‌شده داشتند. بر همین اساس یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۹ کد حقیقی و یک هزار و ۹۴۴ کد حقوقی اقدام به خرید سهام نیان در قیمت ۷۹هزار و ۶۲۵ ریال کردند.

گفتنی است مشاور این عرضه، شرکت کارگزاری مفید، متعهد خرید، شرکت تأمین سرمایه کاردان و بازارگردان آن صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید بودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا