انرژی

زیرساخت‌های انتقال گاز شرق کشور تقویت می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه شرق و شمال شرق کشور باید از جهت زیرساخت‌های انتقال گاز تقویت شود، گفت: برنامه‌های مختلفی در دستور کار است.

مجید چگینی، امروز پنجشنبه یکم تیر در آیین آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک – نهبندان اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همراهی خود به نظام و انقلاب همچنین در دوران دفاع مقدس را ثابت کرده‌اند و برای ما شرمندگی دارد که بعد از گذشت ۴۴ سال، این خدمات به مناطق کم برخوردار از جمله خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان می‌رسد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: فصل زمستان سال گذشته مشکلات تامین گاز در جنوب استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی فراوان بود که با تلاش همکاران در شرکت گاز خراسان جنوبی و استان‌های معین در خدمات‌رسانی به مردم وقفه‌ای پیش نیامد و همه نیروها به صورت جهادی همراهی کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، چگینی افزود: این اولویت در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مورد تاکید قرار گرفت و در جلسات متعدد در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه پیگیری‌های خوبی داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: خط لوله انتقال ۳۰ اینچ تربت حیدریه – دیزباد به طول ۶۵ کیلومتر نیز از طرح‌های مهم دیگر در دست اقدام است؛ خط انتقال گاز تربت جام – صالح آباد هم با سرعت و قوت در دست اجراست که همه این طرح‌ها به تقویت شبکه گاز شرق کشور کمک خواهد کرد.

چگینی گفت: خط سراسری یازدهم در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و این طرح پیش‌بینی شده که تا بیرجند اجرا شود؛ برنامه‌هایی که در دستور کار قرار داده‌ایم قطعا موجب پایداری خدمات‌رسانی گاز به این منطقه و شمال شرق کشور خواهد شد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: تلاش‌ می‌کنیم در اسرع وقت این طرح‌های تعریف شده، اجرایی و بهره‌برداری شوند. چگینی ادامه داد: فاز دوم خط انتقال گاز دشتک – نهبندان نیز با اجرای ۱۲۶ کیلومتر در ادامه موجب اتصال این خط به شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی خواهد شد که امیدواریم قبل از سال جاری مناقصه این طرح هم برگزار شود.

وی افزود: برای اجرای خط انتقال دشتک به نهبندان ۱۸ ماه در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد تا مردم از مزایای آن هرچه سریعتر بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: با اجرای خط انتقال دشتک به نهبندان، خراسان جنوبی به خط هفتم سراسری گاز در سیستان و بلوچستان متصل می‌شود، بنابراین از خراسان رضوی و نیز سیستان و بلوچستان گاز دریافت می‌کند و پایداری خدمات‌رسانی در حوزه گاز در این استان تثبیت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا