انرژی

راهبرد مهم وزارت نفت، تقویت خطوط انتقال گاز در شرق کشور است

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بسیار مهم انتقال گاز از دو راهی دشتک به نهبندان، گفت: یکی از راهبردهای بسیار مهم وزارت نفت تقویت خطوط انتقال گاز در شرق کشور است.

مجید چگینی، امروز پنجشنبه یکم تیر در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک – نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه در سفر رییس جمهور مصوب شد و سپس مورد تاکید وزارت نفت قرار گرفت.

همچنین بخوانید

 وی با بیان اینکه همکاران ما در شرکت مهندسی و توسعه گاز توانستند در کمترین زمان تشریفات و فاز عملیات اجرایی را آغاز کردند، بیان کرد: امروز شاهد آغاز پروژه‌ای هستیم که اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده و به طول ۱۷۸ کیلومتر اجرا خواهد شد.

معاون وزیر نفت اظهار امیدواری کرد: این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد و با راه اندازی آن گاز شمال شرق کشور تقویت شود.

چگینی ادامه داد: یکی از مشکلات در زمستان گذشته افت فشار در خراسان جنوبی بود چراکه در انتهای خط انتقال قرار دارد و  افتتاح این پروژه تأمین گاز پایدار برای استان را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: نظیر این پروژه در استان های کم برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده و یکی از پروژه‌های مهم که به زودی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا