انرژی

رینگ شرقی اتصال گاز کشور کامل می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با کلنگ زنی و تکمیل خط لوله دوراهی دشتک _ نهبندان، رینگ شرقی اتصال گاز کشور کامل می‌شود. 

مجید چگینی، عصر امروز پنجشنبه یکم تیر در نشست با استاندار خراسان جنوبی گفت: درصدد ثبات و پایداری انتقال گاز در شرق کشور و قدرت مانور برای صادرات گاز به کشورهای همسایه از جمله عمان و پاکستان هستیم. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: خطوط انتقال فشار بالا گاز در کشور  ۳۹ هزار کیلومتر و شبکه انتقال گاز روستایی و شهری بیش از ۴۲۶ هزار کیلومتر است. 

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در راستای تقویت شبکه گاز شمال شرق، خط انتقال گاز از عسلویه به سرخس و همچنین تربت حیدریه به طول ۶۵ کیلومتر در حال انجام است. 

چگینی گفت: عمده میادین گازی کشور در جنوب بوده و استخراج و پالایش آن به طول ۲ هزار کیلومتر و انتقال آن به شمال کشور کار سنگینی است که تنها گفتن آن آسان است. 

وی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان امسال نیز  ۸۸ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. 

معاون وزیر نفت بیان کرد: تمرکز شرکت ملی گاز ایران برای گاز رسانی به مناطق محروم کشور است و این توانمندی و افتخاری برای ماست که به برکت انقلاب محقق شده است. 

چگینی بیان کرد: ماهانه هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم که این نشانه مسرف بودن ماست؛ در صورتی که می‌توانیم با این میزان ارزش افزوده خوبی را در صنایع و صادرات ایجاد کنیم لذا  باید در مصرف این نعمت خدادادی صرفه جویی بیشتری داشته باشیم. 

وی یادآور شد: بهینه سازی در دستور کار ماست؛ لذا تعویض بخاری‌های کم بازده با پر بازده را با جایگزینی ۴ میلیون و ۱۰۰ عدد  بخاری پر بازده در دستور کار داریم. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا