انرژی

استخدام ۸۵۶ نفر از جوانان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

استاندار بوشهر از استخدام ۸۵۶ نفر از جوانان استان با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جنوب استان خبر داد.

احمد محمدی‌زاده دوشنبه ۵ تیر در نشست با مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر با تأکید بر تقویت مدیریت فرهنگی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: جوانان و دانشجویان آینده‌سازان این مرز و بوم محسوب می‌شوند و توجه به مدیریت فرهنگی این عرصه بسیار مهم است و باید در اولویت قرار بگیرد.

همچنین بخوانید

وی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به آموزه‌های دینی، مذهبی از جمله فرهنگ عاشورا حسینی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در دانشگاه‌ها سبب ناکام ماندن اهداف دشمنان می‌شود.

استاندار بوشهر نقش اعمال دینی و مذهبی به ویژه اقامه نماز در تربیت اسلامی و جلوگیری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و بیان کرد: نشست‌های معرفتی، جهاد تبیین و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است.

محمدی‌زاده برگزاری یادواره شهدا توسط دانشجویان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توانمندی‌های آموزشی، مهارتی و معرفتی در دانشگاه‌های استان بوشهر در اولویت قرار گرفته شود.

وی با تأکید بر نمایش فیلم آموزشی در ابعاد گوناگون افتخارآفرینی، ایثارگری، حماسه آفرینی، ایران قوی و فناوری در دانشگاه‌های استان گفت: شکل‌گیری تشکل‌های انقلابی دانشجویی باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای اردوی تربیتی، معرفتی و جهادی دانشجویان در مراکز آموزش عالی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی، اردوی راهیان نور، بازدید از صنایع و واحدهای پیشرفته در بخش‌های مختلف باید در دستور کار دانشگاه‌های استان بوشهر قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده تأسیسات و صنایع شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم فناوری صنعتی دانست و باتأکید بر بازدید دانشجویان از این ظرفیت مهم افزود: اکنون ۲ واحد نیروگاه اتمی با توان متخصصان و دانشمندان ایرانی در بوشهر در حال ساخت است که آشنایی دانشجویان از این ظرفیت یک ضرورت است.

وی ساخت نیروگاه اتمی به دست جوانان و دانشمندان ایرانی را اوج فناوری ایران اسلامی اعلام و تصریح کرد: صنایع مهم پالایشگاه گاز و واحدهای پتروشیمی در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم است که آشنایی دانشجویان از این توانمندی‌ها باید در اولویت برنامه دانشگاه‌ها قرار گرفته شود.

استاندار بوشهر آشنایی دانشجویان با رشادت‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس در قالب اردوی راهیان نور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حوضچه‌های پرورش میگو، سد و بنادر از توانمندی‌های استان بوشهر است که بازدید دانشجویان از این قابلیت‌ها یک ضرورت است.

محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی صنایع پتروشیمی در بوشهر تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ۸۵۶ نفر از نیروهای بومی استان بوشهر به ویژه فارغ‌التحصیلان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان استخدام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال جاری افزود: دشمنان از هم اکنون برای ناامیدی مردم به ویژه جوانان برای حضور حداقلی در انتخابات ۱۱ اسفند برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند که باید در این راستا اقدامات موثر از جمله امیدآفرینی و امید به آینده به ویژه در قشر جوانان از جمله دانشجویان مورد توجه قرار گرفته شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا