امور زیربناییتعاون و اشتغال

اعزام نیروی کار نباید منجر به خروج نخبگان شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع ساماندهی اعزام نیروهای متخصص و ماهر ایرانی به قطر در نشست‌های کارشناسی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی‌بیرانوند با اشاره به برگزاری چهار دوره کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر اظهار داشت: توافق‌نامه‌ای در سال ۱۳۷۰ بین دو کشور ایران و قطر با رویکرد اعزام و ساماندهی نیروی کار منعقد شده بود.

همچنین بخوانید

وی افزود: تأکید هیئت قطری در سفر جاری به جمهوری اسلامی ایران توسعه و تحقق مفاد تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های کار و اشتغال است.

معاون وزیر کار گفت: مقامات قطری در حوزه‌های حمل‌ونقل، گردشگری و سلامت درخواست اعزام نیروی کار متخصص داشتند و نیازمندی‌های خود را اعلام کردند.

کریمی‌بیرانوند اظهار داشت: چندین جلسه کارشناسی در سطوح مدیران‌کل برگزار شد و به موجب آن صورت‌جلسه‌ای بین دو کشور به امضا رسید که کمتر از سه ماه دیگر طی یک کمیته مشترک باید نیازهای خود را در حوزه‌های مختلف اعلام کنند و ما هم ساز و کار اعزام نیروی کار ماهر را داشته باشیم.

وی افزود: عزمی که در هیئت قطری مشاهده شد می‌تواند در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و ساماندهی نیروی کار منجر به تحولات اساسی شده و اشتراکات فرهنگی بین دو کشور نیز به توسعه اقتصادی کمک کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که موضوع اعزام نیروی کار نباید منجر به خروج نخبگان شود، گفت: حضور و نظارت دولت این مسئله را دارای چارچوب می‌کند و در حوزه‌هایی که نیازمند نیروی ماهر هستیم اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

کریمی‌بیرانوند اظهار داشت: با بررسی شیوه حضور نیروهای ماهر و متخصص کشورمان در قطر این طرح در ماه‌های آینده عملیاتی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا