انرژی

رشد حدود ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق خوزستان در ابتدای هفته

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد حدود ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف در شبکه برق خوزستان خبر داد و بر لزوم مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در روز شنبه (۳ تیرماه) به ۸ هزار و ۴۸۴ مگاوات رسید که در مقایسه با مصرف ۷ هزار و ۴۹۳ مگاوات مشابه سال قبل، رشد ۱۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف باعث وارد شدن فشار مضاعف به تجهیزات می‌شود، افزود: شبکه برق خوزستان با شروع گرما پربار است و افزایش ۱۳ درصدی باعث آسیب به تجهیزات و در نهایت بروز حادثه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این افزایش و کاهش رشد مصرف برق نشان می‌دهد که کلید مدیریت شبکه برق به رفتار مشترکان بستگی دارد و این مشترکان هستند که با کاهش و مدیریت مصرف یا با افزایش مصرف، تعیین کننده پایداری شبکه برق خواهند بود.

دشت بزرگ با دعوت از مشترکان به ویژه بخش خانگی برای کاهش مصرف بار سرمایشی، تصریح کرد: با همکاری مشترکان در رعایت الگو و کاهش مصرف می‌توان همانند سال‌های قبل با موفقیت از پیک مصرف تابستان عبور کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: با مدیریت مصرف به ویژه در ساعت‌های پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) علاوه بر حفظ پایداری شبکه برق که آرامش و آسایش خانواده‌ها را به همراه دارد از پاداش‌های قابل توجه وزارت نیرو برای کاهش مصرف نسبت به سال قبل، هم می‌توان بهره‌مند شد.

دشت بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شروع پیک مصرف، از مشترکان درخواست داریم که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعت پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت رسانی مستمر همراهی کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا