خودروصنعت، معدن، تجارت

چه کسی واردات خودروهای ۴۰ هزار دلاری را ممنوع کرده بود؟


براساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۹ دی ماه سال ۱۳۹۶ بود که واردات خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار و همچنین خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، براساس بخشنامه هیئت دولت دوازدهم در تاریخ ۹ دی ماه سال ۱۳۹۶ بود که واردات خودروهای بیش از ۴۰ هزار دلار به کشور ممنوع شد.

در تبصره ۲ ماده ۱۳ این نامه آمده است که ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع است.

همچنین بخوانید

متن کامل این مصوبه به شرح زیر است: 

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۹/۲۲ به پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد متون زیر به عنوان مواد ،(۱۳) ،(۱۴) (۱۵)، (۱۶) و (۱۷) به آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره ۱۸۷۵۸ لت ۲۸۸۱۷هـ مورخ ۱۳۸۲/۴/۱۰ و اصلاحات بعدی آن موضوع تصویب نامه های شماره ۲۴۷۲۹۷ /ت۴۷۷۲۲هـ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۵ و شماره ۱۶۰۲۵۳/ت۱۵۳۵۴۸ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ اضافه میشود ماده ۱۳ واردات خودرو سواری با توجه به ماده (۴) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان – مصوب ۱۳۸۸ – منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیر ساختهای لازم و کافی جهت ارایه خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد.

تبصره -۱ واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی در صورت عقد قرارداد ارایه خدمات پس از فروش وارد کننده با نمایندگی رسمی بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر است.

تبصره ۲- ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰/۰۰۰) دلار (CFR)ممنوع است.

تبصره ۳ ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است.

خودرو , واردات ,

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا