صنعت، معدن، تجارت

صنعت کشور رشد ۷.۷ درصدی را تجربه کرده است

سمنان- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: صنعت کشورمان در سال ۱۴۰۱ بنا به اعلام مرکز آمار کشور توانسته رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی را از خود بر جای بگذارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد مهدی برادران بعد از ظهر سه شنبه در نشست تقدیر از تولید کنندگان نمونه صنعتی و معدنی استان سمنان به میزبانی اتاق سمنان از رشد صنعت کشورمان خبر داد و ابراز کرد: این رشد جز در سایه تلاش مضاعف تولیدگران میسر نیست.

همچنین بخوانید

وی ضمن بیان اینکه صنعت کشورمان در سال ۱۴۰۱ بنا به اعلام مرکز آمار کشور توانسته رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی را از خود بر جای بگذارد، افزود: رشد اقتصادی حوزه صنعت در هشت سال قبل، ۱.۶ دهم درصد برآورد شده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت ادامه داد: رشد اقتصادی بیش از ۱۵ درصدی حوزه صنعت در استان سمنان نشان می‌دهد که ظرفیت‌های اساسی در بخش‌های تولیدی این استان وجود دارد.

برادران بیان کرد: نتیجه این رشد اقتصادی را رسیدن نرخ بیکاری به کمتر از شش درصد است که جای تقدیر دارد.

وی همچنین با بیان اینکه باید از هر روشی برای تأمین نیروی کار و جلوگیری از ایجاد مشکل در این زمینه، تلاش کرد، ابراز کرد: سمنان یکی از استان‌هایی است که به واسطه وضعیت خوب صنایع و معادن در جستجوی نیروی کار است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: بخشی از دغدغه‌های تولید کنندگان در حوزه تأمین ارز، ثبت سفارش و تأمین مواد اولیه با هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی و کوتاه کردن روند اداری قابل پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این مراسم از ۱۳ تولید کننده صنعتی و معدنی استان سمنان تقدیر شد. دو طرح نمونه و یک پیشکسوت تولید و صنعت هم در این مراسم تقدیر شدند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا