امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

باید به سمت تسهیل گری در حوزه کشاورزی حرکت کرد

مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: باید به سمت تسهیل گری در حوزه کشاورزی و تقویت حضور علم در کنار تجربه حوزه کشاورزی حرکت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محسن داوری ظهر سه‌شنبه در همایش معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی مشهد با بیان اینکه باید به سمت تسهیل گری در حوزه کشاورزی و تقویت حضور علم در کنار تجربه حوزه کشاورزی حرکت کرد، اظهار کرد: در کنار هویت سازی باید مقدمه‌ای ایجاد کنیم که کشاورزان بتوانند با هدایت و حمایت، بهترین و باکیفیت ترین محصول را تولید کنند.

همچنین بخوانید

فرماندار مشهد تاکید کرد: باید برای محصول کشاورز برنامه ریزی و مدیریت عرضه و فروش داشته باشیم تا سود کشاورز تضمین شود.

وی با بیان اینکه امسال در حال تجربه سال سخت آبی هستیم، بیان کرد: باید به سمت مدیریت ویژه مصرف آب و سیاست گذاری مؤثر در این حوزه حرکت کنیم.

داوری گفت: بازگشت هویت به کشاورزان، زمینه‌ساز ترغیب آنان به تولید و تضمین امنیت غذایی، به عنوان یکی از مهم‌ترین مقولات در جهان امروز است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه از برخی حوزه‌ها غفلت فراوانی شده است، گفت: مبحث امنیت غذایی جامعه، از موضوعات بسیار مهم است که متأسفانه این مقوله در کشور ما مدتها است که به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: امروز جنگ محتوایی داریم به این معنا که دشمن بر آن است تا در کنار براندازی، فروپاشی را هم در دستور کار داشته باشد و از مصادیق این فروپاشی موضوع تغذیه جامعه است.

داوری گفت: کشور ما به دلایل متعددی در طول دوران ایجاد تمدن بزرگ ایرانی، مورد تهدید و هجمه دشمنان قرار داشته است.

فرماندار مشهد لازمه سلامت جامعه را در سلامت تغذیه دانست و اظهار کرد: کشاورزی یک حرفه زیرساختی است که برای زیربنای کشور ضروری است و اگر امر کشاورزی و دامپروری را جدی نگیریم در دیگر امور هم شکست خواهیم خورد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه و هویت کشاورز، گفت: دشمن برای فروپاشی جمهوری اسلامی در راستای زدودن این هویت‌ها اقدام می‌کند و کشاورزی یکی از بخش‌های مهم هویتی جامعه است.

داوری فراهم کردن زمینه تغذیه خوب برای مردم را بهترین خدمت به آنان دانست و افزود: آحاد مردم نیازمند غذا هستند و تغذیه خوب بازار پزشکان را کساد می‌کند.

مشهد ۱۱ درصد تولیدات کشاورزی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است

در ادامه محمد میری، مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه بهره گیری از دانش روز و دستاوردهای علمی در حوزه کشاورزی مورد تاکید است، اظهار کرد: ۵۴ کشاورز مشهد امسال در سطح ملی، استانی و شهرستانی برتر شناخته شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: شهرستان مشهد با جمعیتی افزون بر ۴.۵ میلیون نفر و ۳۲۰ روستای مسکونی، به عنوان دومین کلانشهر کشور در حوزه کشاورزی و اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: مشهد ۵۹ هزار هکتار کشتزار آبی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی و ۹۷۰ هزار تن تولیدات باغی و دامی دارد که ۴۹ هزار میلیارد ریال، معادل ۱۱ درصد تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا