صنعت، معدن، تجارت

آمادگی برای تسهیل حضور فعالان اقتصادی چین در شهرک‌های صنعتی ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این سازمان برای ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در کشور برای استقرار سرمایه گذاران چینی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «علی رسولیان» در دیدار با معاون استاندار گواندوگ چین در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین، افزود: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری و فناوری موجود در شرکت‌های چینی و نیز فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران، این آمادگی وجود دارد تا شهرک صنعتی با همه زیرساخت‌ها را برای فعالیت شرکت‌های چینی آماده کنیم.

همچنین بخوانید

وی بیان‌داشت: باتوجه به عزم رؤسای جمهور ایران و چین و در چارچوب سند توسعه همکاری‌های ۲۵ ساله، این آمادگی وجود دارد تا با برنامه عملیاتی در راستای توسعه، تعمیق و گسترش همکاری‌ها تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان گواندوگ به عنوان یکی از استان‌های مطرح صنعتی و بزرگ چین، ادامه‌داد: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های صنایع شیمیایی، پتروشیمی، خودرو، لوازم خانگی و انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان وجود دارد که می‌تواند بسترساز تعاملات تجاری و صنعتی با جمهوری اسلامی ایران شود.

آمادگی برای حضور سرمایه‌گذاران چینی در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر ایران

وی اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که در ایران به‌خاطر وضعیت طبیعی و زاویه جذب تابش نور جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران چینی دارد، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است که باتوجه به وجود فناوری‌های این حوزه در چین، آماده در اختیار قراردادن یک شهرک بزرگ انرژی خورشیدی برای سرمایه‌گذاری درحوزه تولید برق هستیم و حمایت‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم.

رسولیان با بیان اینکه بخش صنعت در ایران نیز در حال رشد و توسعه است، تصریح‌کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای تعاملات و تبادلات صنعتی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

سهم ۲۰ درصدی گواندونگ از تولید صنعتی و صادرات چین

معاون استاندار گواندوگ چین نیز در این دیدار به ظرفیت‌های این استان اشاره کرد و گفت :۲۰ درصد از حجم تولید صنعتی و صادرات چین مربوط به این استان است و رتبه نخست جمعیت و اقتصاد چین به این استان تعلق دارد.

«لیو یوئین» با بیان اینکه در سال‌های اخیر حجم تجارت و تبادلات اقتصادی کشور چین و استان گواندوگ با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی ارتباطات تجاری بین دو کشور است و به طور قطع این روند تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت وجایگاه ویژه استان گواندوگ در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آینده روابط تجاری و اقتصادی و افق آینده تبادلات اقتصادی روشن و رو به رشد است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا