اقتصاد کلان

جزییات مزایده ۳۰۰۰ میلیاردی خودروهای سواری و ماشین‌آلات راهداری

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده فوق‌العاده اخیر دیروز بارگذاری شده که تا ۱۴ تیر ماه ادامه دارد و حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان کالا شامل خودروهای سواری و ماشین‌آلات راهداری عرضه می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید عبدالمجید اجتهادی امروز (چهارشنبه) درباره آخرین وضعیت اموال تملیکی و عملکرد این سازمان اظهار کرد: از روز گذشته ششم تیر ماه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان کالا در مزایده شماره ۲۶۹ این سازمان بارگذاری شده است که شامل ماشین آلات‌راهسازی و خودروهای سبک است.

وی با بیان اینکه برخی از خودروهای سواری، جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شوند، افزود: این خودروها باید صادرات مجدد می‌شدند اما امکان آن وجود نداشت و به همین دلیل آن در قالب این مزایده و البته با اخذ تاییدیه‌های لازم از دستگاه‌های متولی و نظارتی عرضه کرده‌ایم. در این میان ۴۰۶۸ موتورسیکلت نیز در انبارهای سازمان وجود دارد که متروکه شده است. این مزایده سراسری به صورت الکترونیکی بوده و تا ۱۴ تیر ماه ادامه دارد. همچنین رمزگشایی آن در  تاریخ ۲۰ تیر ماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه تعیین‌تکلیف کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم و تا نیمه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۱ برابر رشد داشته است، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که در بسیاری از حوزه‌ها و عملکردهای این سازمان در سال گذشته رشد داشته‌ایم؛ به گونه‌ای که در سال گذشته ٩۶ درصد فروش اموال تملیکی سازمان از طریق مزایده‌های الکترونیک است. البته درصددیم تا این عدد را در سال جاری به ٩٨ درصد برسانیم.

اجتهادی گفت: البته در برخی موارد مزایده‌ها برای کالاهای خاص بوده و نمی‌توان آن را به صورت الکترونیک برگزار کرد. به عنوان مثال در برخی موارد نیاز داریم با دستگاه متولی مذاکره کنیم یا یک کالای خاص باید به دستگاه خاص فروخته شود. به عنوان مثال کود شیمیایی است که باید به وزارت جهاد کشاورزی فروخته شود.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا