انرژی

رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی از استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در شاخص ترانزیت کالاهای نفتی نیز بنادر این استان با رشد ۱۰۰ درصدی پنج هزار و ۴۳۴ تن کالا به خارج از کشور ترانزیت کرده‌اند.

محمد شکیبی نسب  شنبه ۱۰ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر این استان اعم از نفتی و غیرنفتی با رشد هشت درصدی به ۱۵ میلیون و ۷۰۲ تن افزایش یافت.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با ۸.۷ درصد رشد به ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۳۰۵ تن رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در سه ماهه امسال در شاخص کالای نفتی نیز ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۷۶ تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

شکیبی نسب یادآور شد: در حمل و نقل کانتینری نیز در سه ماهه امسال ۳۹ هزار و ۵۲۷ تی. ای. یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده آمار تردد شناورهای ورودی به بنادر استان بوشهر هزار و ۷۵۶ شناور گزارش شده که از این میزان هزار و ۱۷۸ شناور زیر یکهزار تن و مابقی بالای هزار تن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سه ماهه امسال همچنین یک هزار و ۵۹۴ شناور از بنادر استان بوشهر خارج شده که از این شمار هزار و ۶۲ شناور زیر هزار تن و مابقی فراتر از هزار تن بوده است.

شکیبی نسب افزود: در سه ماه امسال مجموع ۶۴ هزار و ۴۹۴ مسافر در بین بنادر استان بوشهر جابه جا شدند که در مقایسه با سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا