امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا پایان سال

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود کریمی‌بیرانوند در سومین نشست قرارگاه جهادی اشتغال اظهار کرد: اگر تا پایان مهر امسال ۷۰ درصد منابع جذب شود، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد.

همچنین بخوانید

وی گفت: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد.

کریمی‌بیرانوند تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در مشاغل خانگی جذب شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها برای پرداخت‌نکردن تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ گفت: از ابتدای امسال به ۸ بانک ابلاغ شده که موظف هستند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و سرپرست بانک‌های استان نیز باید موضوع را پیگیری و با آن‌ها برخورد کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه ملّی رصد و مزایای آن اظهار کرد: سامانه ملی رصد بستری برای شفاف‌سازی، نظارت و سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال است. این سامانه بستری برای برخط دنبال‌کردن عملکرد نهادهای زیرمجموعه به‌شمار می‌رود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا