امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۵۰ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شده است

سمنان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: مطالبات کشاورزان در حال پرداخت علی الحساب است.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تاکنون ۴۹ هزار و ۳۴۰ تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شده است، ابراز کرد: ۲۱ مرکز خرید فعال دارای آزمایش سنجش، کار خرید این میزان گندم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه قیمت گندم علی‌الحساب ۱۱ هزار و۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم، محاسبه شده است، ابراز کرد: مجموعاً میزان گندم خریداری شده استان ۵۶۷ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

پرداخت تمام مطالبات گرمساری‌ها

مدیرکل غله استان سمنان ۴۱۵ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان تاکنون پرداخت شده است، بیان داشت: این میزان ۷۳ درصد از مطالبات کشاورزان را شامل می‌شود اما بازهم تاکید می‌شود که این میزان علی‌الحساب بوده و قیمت نهایی گندم زمانی که اعلام شود، مجدداً محاسبات صورت گرفته و ما به مابه‌التفاوت آن واریز خواهد شد.

تحصیلی با بیان اینکه خرید گندم در شهرستان‌های شرق استان سمنان ادامه دارد، بیان کرد: کار خرید گندم در برخی شهرستان‌ها مانند گرمسار و آرادان به پایان رسیده و تقریباً همه مطالبات گندم کاران به صورت علی‌الحساب تصفیه شده است.

وی با بیان اینکه روند پرداخت پول کشاورزان در دیگر شهرستان‌ها نیز ادامه دارد، افزود: با اعلام قیمت قطعی و روند تأمین اعتبار از سوی دولت، مابقی ارقام به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا