انرژی

رتبه سوم خوزستان در نیروگاه‌های تولید پراکنده برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شبکه برق خوزستان سومین جایگاه نیروگاه‌های تولید پراکنده را در کشور به دست آورده است.

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا قبل از سال ۹۸ شبکه برق منطقه‌ای خوزستان فاقد نیروگاه تولید پراکنده (dg) بود اما با اقدامات انجام شده، اکنون رتبه سوم را بعد از مازندران و تهران در کشور در اختیار دارد.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: در همین مدت ۴ نیروگاه تولید پراکنده گچساران، لور و تنگوان در اندیمشک و نیروگاه میانرود در دزفول، هر کدام به ظرفیت ۲۵ مگاوات و در مجموع ۱۰۰ مگاوات وارد مدار شدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه نیروگاه‌ها توسط بخش خصوصی احداث شده‌اند، افزود: با هماهنگی و همکاری این شرکت با بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و کسب مجوزهای لازم و در نهایت خرید تضمینی برق تولیدی آن‌ها و تزریق به شبکه، این موفقیت حاصل شده است.

دشت بزرگ ادامه داد: در حال حاضر نیز سه پروژه احداث نیروگاه مقیاس کوچک در دارخوین، شادگان و آبادان به ظرفیت ۴۰ مگاوات در حال پیگیری و اجرا است.

وی با اشاره به مزایای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده مقیاس کوچک بیان کرد: به دلیل اینکه این نیروگاه‌ها نسبت به نیروگاه‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری کمتری احتیاج دارند بخش خصوصی توانایی ورود به این حوزه را دارد و در مدت زمان کوتاهی هم وارد مدار می‌شوند و مشکل کمبود تولید برق در نقطه مورد نظر را برطرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: از دیگر مزایای آن‌ها کاهش آلودگی‌ زیست محیطی و نزدیکی به مصرف کننده است و نیازی به احداث شبکه انتقال جدید که هزینه‌ساز است ندارند و به دلیل همین نزدیکی به مصرف‌کننده، ضمن کاهش اتلاف انرژی موجب افزایش راندمان شبکه برق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: این شرکت آمادگی همکاری با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و خرید تضمینی برق تولیدی آن‌ها را اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به شروع پیک مصرف، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست دارد که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا