بین الملل

گرسنگی میلیون‌ها نفر در انگلیس

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تعداد کسانی که در انگلیس با کمبود غذا مواجه هستند روز به روز در حال افزایش است.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق از سوی مؤسسه خیریه تراسل تراست، نشان می‌دهد که از هر ۷ انگلیسی یک نفر طی سال گذشته به خاطر کمبود پول، با گرسنگی مواجه بوده است.

همچنین بخوانید

این تحقیق حاکی از آن است که ۱۱.۳ میلیون نفر در انگلیس با کمبود غذا مواجه هستند که این تعداد نفر گرسنه دو برابر جمعیت اسکاتلند است. اقلیت‌های نژادی و افراد کم توان یا ناتوان از جمله کسانی هستند که در این شرایط با بیشترین آسیب مواجه بوده‌اند.

محققین دلیل ناامنی غذایی در انگلیس را بحران افزایش شدید هزینه‌های زندگی در این کشور عنوان کرده‌اند.

مؤسسه تراسل تراست، ۱۲۰۰ بانک ارائه کننده خدمات غذایی در انگلیس دارد و اعلام کرده که در ماه مارس ۳ میلیون پرس غذا در میان افراد نیازمند این کشور توزیع کرده که ۳۷ درصد افزایش داشته و ۲ برابر ۵ سال گذشته بوده است.

این مؤسسه می‌گوید: نتایج این تحقیق فقط نوک یک کوه یخ است.

در اواسط سال ۲۰۲۲، حدود ۷ درصد از مردم انگلیس نیاز خود به غذا را با دریافت مواد غذایی از همین مؤسسات خیریه تأمین کرده‌اند و ۷۱ درصد هم اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۲۲ با کمبود غذا مواجه بوده‌اند، اما به کمک‌های غذایی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

اما رِوی، مدیرعامل تراسل تراست، می‌گوید: بانک‌های ارائه‌دهنده کمک‌های غذایی، پاسخ درستی برای برآورده کردن نیازهای ضروری مردم در یکی از ثروتمندترین اقتصادهای جهان نیست. ما به یک نظام تأمین اجتماعی نیاز داریم که از مردم حمایت کند و عزت آنها را همگام با تأمین نیازهای اساسی آنها از جمله قبوض برق و گاز و مواد غذایی تأمین کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا