انرژی

نیاز سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری صنعت گاز

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز نیاز به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد که سرمایه‌گذاران از بخش‌های مختلف، می‌توانند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسینعلی محمدحسینی امروز در حاشیه مراسم امضای توافقنامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح افزایش ضریب بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه پارس جنوبی از جمله طرح‌های قابل سرمایه گذاری در صنعت گاز بوده است که مورد توجه ستاد اجرایی و نهادهای بالادستی قرار گرفت، اظهار کرد: با استفاده از روش تامین مالی که توسط ستاد اجرایی اتفاق افتاد توانستیم این توافقنامه را امضاء کنیم. ضمن اینکه بسیاری از فرصت‌های دیگر در صنعت گاز وجود دارد که می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد و در قالب روش‌های مختلف تامین مالی می‌توانیم پتانسیل‌های موجود را بالفعل کنیم.

تکمیل پکیج گازرسانی تا دو سال آینده

وی با اشاره به توسعه گازرسانی به سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی کشور گفت: با توجه به اینکه در مصوبه شورای اقتصاد به این موضوع توجه شده و در قالب ماده ۱۲ تامین مالی اجرای این طرح در نظر گرفته شده است برنامه‌هایی را برای تسریع اجرای این کار در نظر گرفته‌ایم و می‌توانیم اعلام کنیم که از نظر تامین مالی و از جهات موانع اجرایی مشکلی مشاهده نمی‌شود.

به گفته وی، بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی یک و دو سال آینده پکیج گازرسانی بسته خواهد شد و با توجه به اینکه شبکه گازرسانی شهری و روستایی اکنون به اشباع رسیده است و متوسط مصرف در این استان‌ها بسیار پایین بوده اجرای این طرح‌ها تاثیر چندانی در میزان ناترازی نخواهد داشت و موضوع اصلی صنایع و نیروگاه‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا