ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خدمات ویژه و رایگان ICT در ایام اربعین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به افزایش چندین برابری جمعیت این مناطق در ایام منتهی به اربعین از خدمات ویژه و رایگان ارتباطاتی و اطلاعاتی به زائران خبر داد.

عباس بیرامی  – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خیل عظیم زائران مراسم اربعین در مرزهای استان ایلام و شهر مهران، اظهار کرد: شهر مهران حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ایام اربعین این جمعیت به حدود ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که باید متناسب با آن امکانات ارتباطی را ارتقاء دهیم. در اربعین امسال پیش بینی می‌شود در حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که در همین راستا رایزنی‌های اولیه با اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، شرکت مخابرات، پست و پست بانک برای خدمات رسانی بهتر در این ایام انجام شده است.

وی شرحی از اقدامات اپراتورهای مختلف برای مراسم اربعین را بیان کرد و گفت: تا امروز همراه اول در سطح استان ۲۰ سایت را به ۴.۵G ارتقاء داده است همچنین سه سایت ۴.۵G در دهلران و چهار سایت GPS در مهران و پایانه‌های مرزی و نقاط پرترافیک نصب کرده و در مجموع ۱۲ سایت را فعال کرده است.

همچنین بخوانید

بیرامی همچنین درباره اقدامات اپراتور ایرانسل برای مراسم اربعین، بیان کرد: ایرانسل هفت سایت ۲G، ۳G و ۴G در مرز مهران و پایانه‌های مرزی مستقر کرده است و همچنین شش سایت دیگر در مسیر ایلام تا مهران را نیز ارتقاء ظرفیت داده و ظرفیت خود را در مناطق مرزی نیز گسترش داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان این که کلیه اپراتورها اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل خدمات جانبی خود را در مراکز مرزی به صورت رایگان خواهند داشت، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت همه پهنای باند لازم را برای اپراتورها تامین کرده است به علاوه همچنین چهار گیگابایت ترافیک اضافی را در مرز مهران برقرار کرده تا اگر حجم ترافیک بالا برود آن را به اپراتورها واگذار کند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات دفاتر پستی و پست بانک‌ها در پایانه‌های مرزی اظهار کرد: هم‌اکنون هشت دستگاه عابربانک برای ارائه‌ی خدمات غیرنقدی به زائرین و همچنین هشت دستگاه دیگر نیز توسط وزارت ارتباطات در مسیرهای زائرین نصب شده است.

بیرامی در پایان با اشاره به تاکیدات وزیر ارتباطات برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به زائران، اظهار کرد: شرکت ملی پست برای حمل نذورات و اشیاء گمشده در منطقه حضور فعال خواهد داشت. به علاوه پژوهشگاه فضایی برای نصب بالن‌های استراتسفر خود، مکان‌یابی‌های لازم را انجام داده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا