بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رئیس مرکز نوآوری بهسازان فردا در حاشیه الکامپ اعلام کرد / تمرکز ما روی ایجاد زیرساخت برای استارتاپ‌هاست

مرکز نوآوری بهسازان فردا در نشست خبری خود در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ، حوزه‌های اصلی فعالیت این مرکز را برای توسعه اکوسیستم نوآوری دیجیتال بانک ملت و گروه بهسازان فردا معرفی کرد. شتاب‌دهی، تمرکز روی شرکت‌های زیرمجموعه در خصوص نوآوری، سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی زیرساخت از حوزه‌های اصلی تمرکز این مرکز معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا متولیان، رئیس مرکز نوآوری شرکت بهسازان فردا همچنان به موارد تمرکز این شرکت برای شتاب‌دهی استارتاپ‌ها اشاره کرد. همچنین متولیان در این نشست خبری درباره آخرین محصول مرکز نوآوری توضیح داد. به گفته متولیان تازه‌ترین محصولی که این مرکز روی آن کار می‌کند چت‌بات بانک است.
رئیس مرکز نوآوری شرکت بهسازان فردا فعالیت فعلی این شرکت را در حوزه ساخت زیرساخت‌های لازم برای توسعه استارتاپ‌ها شرکت‌های زیرمجموعه‌بهسازان فردا اعلام کرد.
اقدام مرکز نوآوری بهسازان فردا در حوزه هوش‌مصنوعی
متولیان در نشست خبری بهسازان فردا گفت: «برای توسعه اکوسیستم نوآوری دیجیتال بانک ملت و گروه بهسازان ما در سه حوزه اصلی فعالیت خود را آغاز کردیم. حوزه اول بحث شتاب‌دهی استارتاپ‌هایی است که در حوزه‌های تکنولوژی هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و تکنولوژی‌های بلاکچین فعالیت دارند. برای شتاب‌دهی به ایده‌ها و محصولات اولیه آنها توجه می‌شود. »
او ادامه داد: «مرکز نوآوری این استارتاپ‌ها را در خصوص هدایت کردن، منتورینگ و در اختیار قرار دادن زیرساخت و ارتباط دادن با بخش‌های مختلف شرکت‌های گروه و در نهایت سرمایه گذاری بر آنها، چه سرمایه گذاری هوشمند چه سرمایه گذاری غیرنقدی حمایت می‌کند.»
متولیان در ادامه فعالیت‌های مرکز نوآوری گفت: « همچنین تمرکز ما روی شرکت‌های زیرمجموعه بهسازان است. شرکت‌های مختلفی زیرمجموعه ما هستند و خدمات مختلفی را نیز دریافت می‌کنند. زنده ماندن شرکت‌های زیر مجموعه نیازمند این است که جریان نوآوری در این شرکت‌ها شکل بگیرد. به این خاطر ما استارتاپ استودیو مرکز نوآوری را داریم. استارتاپ استودیو نیازهای شرکت‌های گروه را در نظر می‌گیرد و این نیازها را پردازش می‌کند و آنها را در اختیار تیم‌های استارتاپی قرار می‌دهد همچنین ارتباطاتی را با تیم‌های دانشگاهی برقرار می‌کند و به سمت فعال کردن بیزنس لاین‌های جدید برای گروه حرکت می‌کند.»
تمرکز بهسازان روی استارتاپ‌های مختلف
متولیان در ادامه به برنامه‌های این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد. او در این مورد توضیح داد:«لاین چهارمی را که ما روی آن تمرکز داریم لاین سرمایه گذاری خطر پذیر است. بسیاری از شرکت‌ها توسعه پیدا کردند و دارای بازار خوبی هستند،  ما برای تکمیل زنجیره ارزش خدمات گروه و خدمات جدیدی که بانک به دنبال رائه دادن است به دنبال شنایایی استارتاپ ها در تکنولوژی‌هایی هستیم که به آنها اشاره کردیم. رشد این استارتاپ‌ها به رشد بهسازان فردا کمک خواهد کرد.»
متولیان ادامه داد:«ما در بخش سرمایه گذاری ابعاد بزرگی را در نظر گرفته‌ایم. از شروط این سرمایه گذاری داشتن محصول جدید و حضور تیم فعال و وضعیت مالی شفاف شرکت‌ها است.»
متولیان در ادامه تاکید کرد:« تمرکز مرکز نوآوری تنها روی بانک و فین تک نیست و هر حوزه‌ای که بتواند به بانک و مشتریان بانک خدمت کند یا در راستای توسعه خدمات بانکی است مورد تمرکز ما قرار می‌گیرند. برای مثال استارتاپ فعال در حوزه لجستیک که می‌تواند به مشتریان بانکی کمک کند نیز مورد نظر ما هستند.»
وعده برای تاسیس آزمایشگاه هوش‌مصنوعی
در حال حاضر کسب‌وکارهای مختلف روی هوش مصنوعی تمرکز ویژه‌ای دارند. به همین خاطر بهسازان اعلام می‌کند برای عقب نماندن از ترند دنیا قرار است آزمایشگاه هوش مصنوعی راه‌اندازی کنند.
رئیس مرکز نوآوری شرکت بهسازان گفت:«ما در کنار خدمات خود سعی می‌کنیم زیرساخت‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دارند، نیز فراهم کنیم. برای مثال در حوزه هوش‌مصنوعی قصد داریم با دانشگاه تهران آزمایشگاه هوش‌مصنوعی را تاسیس کنیم. که بتواند فضای لازم را برای سعی و خطا به استارتاپ‌ها بدهد  و در کنار آن از سوی اساتید و خبرگان هدایت شود.
متولیان همچنین درباره خروجی‌های مرکز نوآوری در سال‌های گذشته گفت: «ما در سال‌های گذشته در حوزه مختلف از جمله بلاکچین فعالیت کردیم که برخی از محصولات آن نیز در اختیار شرکت های زیر مجموعه قرار گرفته است.»
او ادامه داد: «محصول جدید ما با همکاری دانشگاه چت بات بانک است که در مرحله نمونه‌سازی به سر می‌برد و در چند ماه آینده به عنوان محصول اصلی بانک ارایه خواهد شد اما در حال حاضر فعالیت ما ساخت زیرساخت‌هایی است که بتوانیم توسعه را سرعت بخشیم.»

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا