انرژی

سرمایه‌گذاری بیشتر کشورهای در حال توسعه در تجدیدپذیرها

نهاد تجارت سازمان ملل متحد خواستار حمایت از کشورهای در حال توسعه برای جذب سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر شد تا عبور آنها به سوی منابع انرژی پاک تضمین شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در گزارشی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری بین‌المللی در انرژی‌های تجدیدپذیر، از زمان معاهده آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ تقریبا سه برابر شده است، اما این افزایش به کشورهای توسعه یافته معطوف شده است.

ربکا گرینسپن، دبیرکل آنکتاد در بیانی‌ه ای گفت: افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در سیستم‌های انرژی پایدار در کشورهای در حال توسعه، برای دستیابی جهان به اهداف اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ حائز اهمیت است.

طبق ارزیابی گزارش آنکتاد، کشورهای در حال توسعه، به سرمایه گذاری سالانه حدود ۱.۷ تریلیون دلار در انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز دارند. این کشورها در سال گذشته به ارزش ۵۴۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در انرژی پاک جذب کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اقتصادهای در حال توسعه شامل آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب، آسیا به استثنای رژیم صهیونیستی، ژاپن و کره جنوبی و همچنین اقیانوسیه بدون استرالیا و نیوزلند هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا