انرژی

منابع آبی ایتالیا به کف رسید

منابع آبی موجود ایتالیا به دلیل افزایش دما و بارندگی کمتر که ذخایر آبی جدید را در مقایسه با میانگین ۳۰ سال گذشته، به نصف رساند، در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، موسسه ملی آمار ایتالیا (ISTAT) اعلام کرد که خشکسالی سال گذشته، تولید روغن زیتون ایتالیا را مختل کرد و تولید آن به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۹۰ نزول کرد.

همچنین بخوانید

در گزارش سالانه موسسه ملی آمار ایتالیا آمده است: کل ذخایر آب، تقریبا ۵۰ درصد کمتر از میانگین سالانه ۱۳۳ میلیارد متر مکعب در فاصله سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بوده است.

خشکسالی در ایتالیا، متداول‌تر شده و تغییرات اقلیمی حاصل دخالت انسانی و افزایش تقاضا برای آب، حجم کلی ذخایر آب را کاهش داده است. خشکسالی‌های شدید، حدود ۲۰ درصد از این کشور را در سال ۲۰۲۲ فرا گرفت و به روند رو به گسترشی که طی ۷۰ سال گذشته داشت، ادامه داد.

فرانچسکو لولوبریجیدا، وزیر کشاورزی ایتالیا، در ماه مه به رویترز گفته بود: ایتالیا باید خود را با واقعیت وفق دهد زیرا خشکسالی، یک وضعیت اضطراری موقتی نیست. ایتالیا باید حوضه‌های بیشتری بسازد تا آب باران را جذب کنند، نشتی شبکه‌های آب را فورا برطرف کرده، سدها را تعمیر کرده و محصولات آب‌بر را از مناطق خشک حذف کند.

بر اساس گزارش رویترز، زیرساخت‌های فرسوده و نشتی لوله‌ها، این وضعیت فاجعه‌بار را تشدید می‌کنند و باعث می‌شوند حجم زیادی از آب‌ ارزشمند، پیش از رسیدن به شیرهای آب، هدر بروند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا