امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۷۰ درصد فعالیت‌های شهرک های کشاورزی مربوط به طرح‌های شیلات است

اهمیت سواحل و اقتصاد دریا پایه، سرعت‌بخشی اجرا طرح‌های مشترک شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی را ضروری می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، در قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه روستایی ماده ۱۹۴ بند «ل» تشکیل شرکت شهرک‌های کشاورزی تکلیف شد. اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی ۱۳۹۱/۲/۲۷ به تأیید شورای نگهبان رسیده و ۱۳۹۱/۸/۱ ابلاغ شد. شرکت فعالیت خود را از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز کرد. این شرکت وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی و یا شیلاتی را به عهده دارد. شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه شهرک‌های کشاورزی با فناوری نو به منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

هدف از راه اندازی شهرک‌های کشاورزی تعیین مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه کشاورزی، سازماندهی بهره برداران در قالب نظام بهره برداری با اعمال مدیریت متمرکز – افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید، جذب فارغ تحصیلان این حوزه و… است.

رئیس سازمان شیلات ایران در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: از گذشته تعاملات سازنده‌ای بین سازمان شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی برقرار بوده است.

به گزارش سازمان شیلات، سیدحسین حسینی افزود: الگوی تولید محصولات شیلاتی به لحاظ تطبیق با اقلیم، بهره‌مندی از دانش بومی و تولید و عرضه پروتئینی کم‌آب‌بر، متضمن استمرار در ارتباط دوسویه برای پیگیری طرح‌های موجود، می‌تواند این بخش را در دستیابی به اهداف مشترک یاری رساند.

وی یادآور شد: با استناد به اهمیت موضوع و توجه به سواحل و اقتصاد دریا پایه لازم است طرح‌های موجود با شتاب بیشتری پیش رود.

علیرضا بزرگی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی نیز گفت: ۷۰ درصد فعالیت‌های انجام شده در شرکت، به طرح‌های شیلاتی تعلق دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های متعددی برای افزایش برنامه‌های شیلاتی وجود دارد به گونه‌ای که امکان انجام طرح‌های زودبازده و با کمترین سرمایه‌گذاری میسر می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های ویژه‌ای برای تولید پروتئین دارد و بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های خدادادی چون آبزیان بیش از پیش احساس می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا