انرژی

رکورد زودهنگام پیک مصرف برق در اهواز / ثبت ۲۸۳۶ مگاوات در روز گذشته

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز از ثبت رکورد پیک مصرف زودهنگام در این کلانشهر خبر داد و گفت: پیک مصرف روز گذشته در اهواز ۲۸۳۶ مگاوات بود.

علیرضا شکرخدایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در روز گذشته (شنبه، ۱۷ تیرماه) مصرف شبکه برق به ۲ هزار و ۸۳۶ مگاوات رسید که یک رکورد جدید مصرف در شبکه برق اهواز است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به رشد ۳۰ مگاواتی پیک مصرف در کلانشهر اهواز نسبت به سال گذشته افزود: این رکورد مصرف در حالی در تیرماه رقم خورده است که سال گذشته رکورد پیک مصرف در مردادماه و عددی معادل ۲ هزار و ۸۰۶ مگاوات بود.

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به پیش‌بینی تداوم وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر عنوان کرد: اگر مدیریت مصرف برق در بخش خانگی صورت نگیرد شاهد وقوع رکوردهای جدید مصرف خواهیم بود.

شکرخدایی با بیان اینکه عدم مدیریت مصرف می‌تواند باعث پرباری و آسیب به تجهیزات می‌شود، تصریح کرد: شهروندان با خاموش کردن وسایل غیر ضروری به ویژه کاهش بار سرمایشی در ساعت‌های پیک مصرف، در مدیریت شبکه برق مشارکت فعال داشته باشند.

وی عنوان کرد: شرایط دمای هوا در کلانشهر اهواز به میزانی است که حتما مردم باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد بروز حادثه در شبکه و خاموشی نباشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا