بین الملل

انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، شوک بزرگی به بازار نفت می دهد

مدیرعامل شرکت نفتی توتال انرژیز فرانسه اعلام کرد که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا پیروز شوند، شوک بزرگی به بازار نفت وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت نفتی توتال انرژیز فرانسه، طی سخنانی گفت: در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا، جمهوری‌خواهان برنده شوند و تصمیم بگیرند صادرات نفت و گاز این کشور را متوقف کنند، شوک بزرگی به بازار نفت وارد خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی گفت: تنها چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد و یک خطر سیستماتیک بزرگ به‌شمار می‌رود، تصمیم جمهوری‌خواهان برای توقف صادرات نفت آمریکاست.

این مقام فرانسوی گفت: درباره گاز مطمئن نیستم اما این اتفاق برای صادرات نفت آمریکا رخ خواهد داد.

پویان تأکید کرد: آمریکایی‌ها تمام سیاست‌های خود را بر مبنای قیمت نفت و گاز در داخل این کشور پایه‌ریزی می‌کنند. آنها منابع موردنیاز را دارند و اگر زمانی حس کنند که صادرات در حال بالا بردن قیمت این حامل‌های انرژی در داخل آمریکاست، صادرات را متوقف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت نفتی توتال انرژیز فرانسه گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که اگر در کنار روسیه، ما نفت و گاز آمریکا را هم از دست بدهیم، این فقط یک شوک معمولی نخواهد بود، بلکه یک شوک بسیار بزرگ برای بازار خواهد بود.

وی گفت: از این منظر انتخابات آمریکا اهمیت دارد، اما درنهایت این رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود که در این باره تصمیم می‌گیرد، بلکه بخش خصوصی هم نقش آفرین است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا