بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۴/۲۱


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۹۳۸ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، سقوط ارزش دلار و اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا در آستانه انتشار اطلاعات تورم این کشور قیمت طلا را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۹۳۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از یازدهم ماه مه رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود. شاخص اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم سقوط کرده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد موسسه اواندا عقیده دارد تورم در حد متوسط در آمریکا خبر خوبی برای طلاست و می‌تواند قیمت آن را تا ۱۹۵۰ دلار افزایش دهد. اما گزارش تورم بالا هم نمی‌تواند قیمت طلا را به پایین‌تر از سطح ۱۹۰۰ دلار برساند.

وی گفت افزایش نرخ بهره اقتصاد را نابود می‌کند، بنابراین از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. از طرف دیگر بازارها پیش بینی می‌کنند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد در این ماه افزایش دهد.

از طلا همواره به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی یاد می‌شده، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۶۲ افزایش به ۲۳ دلار و ۴۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۴ افزایش، ۹۳۳ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا