بورسبورس اوراق

گزارش روزانه بورس ۲۱ تیر/ ریزش ۵۷ هزار واحدی شاخص کل


بازار سرمایه آخرین روز کاری هفته با ریزشی ۵۷ هزار واحدی به ارتفاع ۲ میلیون ۷۳ هزار واحد رسید و به این ترتیب کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را از دست داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را همانند روز گذشته با فشار عرضه آغاز کرد و همانطور که در روز های گذشته شاهد بودیم، فشار فروش بسیار زیاد بود و اکثر سهام بازار در محدوده ی منفی معامله شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۵۷ هزار واحدی  به ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد رسید و به این ترتیب کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را نتوانست حفظ کند.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۲۲ هزار  واحدی به ارتفاع ۷۲۴ هزار واحدی رسید.

همچنین بخوانید

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فارس» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «شستا» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «دی» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۷ هزار میلیارد  ۳۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۲۰۰  میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. 

در بازار امروز ۴۹ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۷۸ نماد در محدوده مثبت و ۲۱۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا