امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

همکاری سازمان شیلات ایران و کنیا در ۶ حوزه

طی سفری که رییس جمهوری به آفریقا داشته، قرار است سازمان شیلات ایران با همتای کنیایی خود در ۶ حوزه همکاری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس جمهور کشور در هفته جاری به قاره آفریقا سفر کرده و قرار است با مقامات عالی رتبه ۳ کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه دیدار داشته باشد. البته امروز سید ابراهیم رئیسی با رئیس جمهور کنیا دیدار داشت و در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کنیا عنوان کرد، همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و ما معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.

همچنین بخوانید

مرتضی آزادی، مشاور رئیس سازمان شیلات کشور در امور بین الملل درباره فرصت‌های همکاری ایران با کشورهای آفریقایی در حوزه شیلات در گفت و گویی تلویزیونی گفت: در راستای پرورش و توسعه فراسرزمینی سازمان شیلات، ۶ کشور هدف را مشخص کرده است. سال ۸۷ ایران با کنیا تفاهم نامه ۵ ساله داشت و پیش بینی می‌شود در دور جدید، همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

آزادی افزود: پیش نویس تفاهم نامه بین دو کشور با ۱۷ بند تنظیم شده که شامل ۶ بخش است؛ همکاری مشترک در بخش آموزش، برگزاری نشست‌های تخصصی بین کارشناسان شیلا دو کشور، بهره برداری برای استفاده از ذخایر موجود در آب‌های آفریقا و اعزام ناوگان صیادی با هماهنگی این کشورها، تنظیم برنامه‌ها برای بهبود کیفیت پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری و در نهایت توسعه فعالیت‌های شیلاتی است.

مشاور رئیس سازمان شیلات کشور در امور بین الملل ادامه داد: ایران در پرورش و تولید قزل آلا و تیلاپیا و همچنین فعالیت در آب‌های داخلی و دریای آزاد از طریق پرورش ماهی در قفس تجربه‌های خوبی دارد. اشتراک گذاری این تجربیات بین دو کشور می‌تواند بستری برای توسعه همکاری‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اقتصاد آبی یکی از موضوع‌های روز در سطح بین المللی است که تمام فعالیت‌ها به سمت استفاده بهینه از دریاها و مقابله با آلودگی شکل گرفته است. در حوزه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی سازمان شیلات دو کشور می‌توانند با هم همکاری‌های خوبی داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا