ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بررسی توسعه همکاری های دو جانبه ایران و عراق در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

دیدار دو جانبه وزیران ارتباطات ایران و عراق امروز و در حاشیه سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وزرای ارتباطات ایران و عراق در حاشیه برگزاری اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو، راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

همچنین بخوانید

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نخستین روز اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی موسوم به اکو، در نشست دوجانبه با هیام عبود الیاسری – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و هیات همراه به بررسی راه کارهای توسعه روابط دو جانبه پرداخت. 

در ابتدای این نشست که تعدادی از شرکت های خصوصی ایرانی فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز حضور داشتند، گزارشی از محصولات و توانمندی‌های این شرکت ها به هیات عراقی ارایه شد. 

در پایان وزرای ارتباطات دو کشور در نشستی مشترک ضمن معرفی ظرفیت های دو طرف زمینه همکاری‌های مشترک را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار دادند.

تسهیل ارتباطات زائران با ارایه خدمات پایدار و با کیفیت در مراسم اربعین از دیگر موضوعاتی بود که وزرای ارتباطات دو کشور در این جلسه درباره آن با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو از امروز به میزبانی ایران آغاز شد. یکی از اهداف برگزاری این اجلاس رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  اعلام شده است.

این سازمان ۵۲ سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شد و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو به شمار می رود. در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

در این اجلاس و طی جلسات مختلف، وزرا، رؤسای هیئت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان، آخرین تحولات شناسایی شده در «استراتژی منطقه‌ای ۲۰۲۵ اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۵»، که افق آینده این سازمان نیز است و مکانیسم‌های ادغام منطقه‌ای در زمینه ICT را، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در این اجلاس دو روزه، وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا