اقتصاد کلان

جزئیات حذف نسخه کاغذی پزشکان و امضای الکترونیک

قائم مقام بیمه مرکزی توضیحاتی را درمورد حذف نسخه کاغذی و همچنین امضای الکترونیک پزشکان ارائه کرد.

مجید مشعلچی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه برای حذف نسخه کاغذی از فرایند پرداخت هزینه درمان بین دستگاه‌های ذیربط  تقسیم کار صورت گرفته است، اظهار کرد: بحث مربوط  به امضای الکترونیک از وظایف مشخص سازمان نظام پزشکی است. درواقع  بیمه ها در انتهای کار قرار دارند و بهره‌بردار از این پنل ها هستند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: پنل‌ها باید طوری برنامه‌ریزی شود که بتواند امضای دیجیتال را بازخوانی کند و آن را به عنوان یک سند رسمی بپذیرد. البته درحال حاضر نسخه الکترونیک چالش اصلی نیست، بلکه در جریان داده مشکل وجود دارد؛ جریان داده مربوط به بیمارهای سرپایی و بستری است.

قائم مقام بیمه مرکزی با بیان اینکه امضای الکترونیک دو مرحله دارد، توضیح داد: مرحله نخست استقرار در سامانه و مرحله دوم پذیرش از طرف سازمان های بیمه گر است. بنابراین امضای دیجیتال لازمه کار در سلامت الکترونیک است اما با توجه به مشکلات دیگر اولویت نیست، اولویت اصلی تکمیل جریان داده بین سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، وزارت بهداشت و بیمه است. پس از آن می توان روی کیفیت داده و نحوه امضا صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش مشاور سلامت الکترونیک سازمان نظام پزشکی اعلام کرده بود که بسترهای کاربردی‌سازی امضای دیجیتال پزشکان فراهم نیست؛ لذا لازم است که بیمه‌ها در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا