انرژی

از شستا و ایدرو تا پایین‌دست نفت

سید رضا نوروززاده که ظهر امروز توسط وزیر نفت به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتخاب شد پیش از این به عنوان نماینده حوزه انتخابیه اسفراین در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شستا، رییس هیات عامل ایدرو و مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم فعالیت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رضا نوروزاده صبح امروز توسط بیژن زنگنه به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزیده شد و در حکمی که خطاب به وی نوشته آمده که بنا به پیشنهاد اعضای هیات مدیره محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی به استناد ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی بدین وسیله به عنوان وزیر در امور پتروشیمی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت منصوب می‌شوید.

براساس این گزارش، نوروززاده در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ عضو انجمن دانشجویان بوده و در سال ۱۳۵۸ در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشته است. همچنین در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۷۷ به ترتیب عضو انجمن مهندسین و رییس انجمن مدیران صنایع بوده است.

وی همچنین رییس تولیدگرایان دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و عضو گروه‌های پیرو خط امام خمینی (ره) بوده است.

مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی سابقه مهندس تولید کارخانجات قند در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۳، رییس و دبیر آموزش و پرورش طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۶، رییس کمیسیون صنایع و معادن در دوره‌های ۳، ۴، ۵ و ۶ مجلس شورای اسلامی و معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع را در کارنامه خود دارد. نامبرده همچنین در سال ۱۳۹۵ مدیرعامل شرکت شستا و در سال ۱۳۹۴ رییس هیات عامل ایدرو بوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا