انرژی

یک سوم برق جهان با نیروی بادی و خورشیدی تولید می‌شود

پروژه‌های بادی و خورشیدی بیش از یک سوم از برق جهان را تا سال ۲۰۳۰، تولید خواهند کرد که نشان می دهد بخش انرژی می تواند به تغییرات ضروری برای رسیدن به اهداف اقلیمی جهانی دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سلطان الجابر، رئیس نشست اقلیمی آینده سازمان ملل (COP۲۸)، اوایل امسال خواستار سه برابر شدن تولید انرژیهای تجدیدپذیرها تا سال ۲۰۳۰ به منظور محدود شدن انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به تحقق اهداف تعیین شده تحت توافق آب و هوایی سال ۲۰۱۵ پاریس شده بود.

همچنین بخوانید

آمار موسسه راکی مونتین (RMI) نشان داد که رشد تصاعدی این بخش به معنای آن است که پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های بادی و خورشیدی، حداقل ۳۳ درصد از برق جهانی را تولید کنند که بالاتر از حدود ۱۲ درصد فعلی خواهد بود و به کاهش تولید برق با استفاده از سوختهای فسیلی و انرژی ارزان‌تر، منجر می‌شود.

این موسسه که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در آمریکاست، به انرژی پاک متمرکز بوده و تحقیقاتی با همکاری “صندوق زمین” بزوس که توسط جف بزوس، موسس آمازون تاسیس شده، انجام داده است.

طبق گزارش این موسسه، هزینه انرژی خورشیدی که در حال حاضر ارزان‌ترین شکل تولید برق است، از حدود ۴۰ دلار در هر مگاوات ساعت فعلی، به ۲۰ دلار در هر مگاوات ساعت کاهش خواهد یافت زیرا پروژه‌های بیشتری توسعه پیدا می‌کنند و اقتصاد ابعاد، بهبود خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، کینگزمیل باند، مدیر ارشد موسسه راکی مونتین گفت: مزیت توسعه سریع انرژی‌های تجدیدپذیر، امنیت و خودکفایی انرژی بیشتر، بعلاوه کاهش قیمت انرژی در بلندمدت است، زیرا این یک فناوری تولیدی است و هرچه بیشتر نصب کنید، ارزان‌تر می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا